8.30 – 9.00 |
Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach |
|
9.00 – 9.10 |
Rozpoczęcie i wprowadzenie |
|
9.10 – 9.40 |
Rewolucja w transporcie drogowym 2018 – cztery filary.
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica Poznaj szczegóły wystąpienia Co nowego czeka Ciebie i Twoją firmę w tematach: elektronicznego rejestru naruszeń transportowych, proporcjonalnego systemu kar, nowych wymagań odnośnie mocowania i zabezpieczenia ładunków oraz badań technicznych pojazdów. Nie prześpij tych zmian. Przygotuj się na nie już dziś.
Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
9.40 – 10.00 |
Opona w cyfrowej rzeczywistości. – studium przypadku.
Jacek Młodawski |
|
10.00 – 10.10 |
Ogumienie pod stałą kontrolą i jego wpływ na ekonomię jazdy i ekologię
Jerzy Piątek – Dyrektor Handlowy Drabpol Poznaj szczegóły wystąpienia Mijają prawie 4 lata odkąd Drabpol wprowadził na polski rynek systemy ciśnienia i temperatury w ogumieniu ContiPressureCheck (CPC). Obok wiedzy stricte marketingowej posiadamy, opartą o doświadczenie, wiedzę ekonomiczną pochodzącą od naszych zadowolonych klientów. Dzięki temu przedstawimy prezentację systemu CPC zapewniającemu użytkownikowi ograniczenie kosztów eksploatacji, zwiększenia bezpieczeństwa, a ponadto pozytywny wpływ na środowisko jak również terminowe dostawy towaru.
Jerzy Piątek
Związany z branżą automotive od przeszło 30. lat. Autorytet w branży automotive. Z firmą Drabpol związany od 2003 roku. Odpowiedzialny za wprowadzenie produktu CPC na rynek polski oraz stworzenie i rozbudowanie sieci serwisów partnerskich.
|
|
10.10 – 10.30 |
Odpoczynki tygodniowe – nowe regulacje i nadchodzące zmiany
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń Poznaj szczegóły wystąpienia
Podczas prelekcji omówione zostaną nadchodzące zmiany wynikające z tzw. „pakietu mobilności”, zasady odbierania regularnych tygodniowych okresów odpoczynku na terenie UE oraz sposoby planowania skróconych tygodniowych okresów odpoczynku w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać dostępny czas pracy.
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń
Doświadczony trener z kilkuletnim doświadczeniem. Ekspert do spraw znajomości i wdrażania oprogramowania 4Trans®, który potrzebne kompetencje zdobywał pracując ramię w ramię z najlepszymi ekspertami w branży. Od początku kariery w Inelo odpowiedzialny za wdrożenia, szkolenia z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, szkolenia kierowców, szkolenia otwarte oraz warsztaty dla firm transportowych. Prowadzi szkolenia i ćwiczenia na uczelniach wyższych, m.in. na Wydziale Zarządzania i Transportu Akademii Techniczno-Humanistycznej. Jego dotychczasowy dorobek zamyka się w imponującej liczbie kilku tysięcy przeszkolonych osób.
|
|
10.30 – 11.00 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
11.00 – 11.30 |
Czas jazdy, przerw i odpoczynków oraz ich wpływ na rozliczenie ewidencji czasu pracy” – nieznane i problematyczne elementy analizy czasu jazdy, pracy i ich wpływ na rozliczenia wynagrodzeń.
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL Poznaj szczegóły wystąpienia Omówimy obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy. Przedstawimy przykładową ścieżka postępowania dla osób rozliczających czas jazdy i pracy w firmach. Jakie dane zgromadzić przed rozliczaniem, jak wprowadzić je do systemu komputerowego, na co zwrócić uwagę podczas wstępnej analizy danych, i co jest efektem wyliczeń, które należy archiwizować potem do kontroli ITD i PIP.
Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
11.30 – 11.50 |
Just in Time. Jak sprostać wyzwaniom stawianym przez konsumentów?
Marcin Kutzmann, Business Development Poznaj szczegóły wystąpienia
Wymagania na rynku transportowym rosną. Z jednej strony liczy się precyzyjność i reżim dostaw, z drugiej elastyczność i szybka reakcja na zmieniającą się sytuację. Jak sprostać takim wyzwaniom, jakimi narzędziami się wspomagać, aby zadowolić konsumenta i osiągnąć biznesowy sukces?
|
|
11.50 – 12.00 |
Tankuj taniej z UTA! Jak w prosty sposób zaoszczędzić czas i pieniądze.
Bartłomiej Służałek |
|
12.00 – 12.15 |
Zawód kierowca a bezpieczeństwo.
Kamil Korbuszewski, Dyrektor Działu Sprzedaży Poznaj szczegóły wystąpienia
Według danych pochodzących z badania przeprowadzonego przez firmę INELO, aż 31 % polskich kierowców zawodowych czuje się zagrożonych podczas wykonywania swojej pracy. Medialne doniesienia dotyczące zamachów terrorystycznych wzmacniają te obawy i sprawiają, że pracownicy branży transportowej decydują się na przewożenie w samochodach służbowych dodatkowych środków ochronnych. W jakie rozwiązania wyposażają się kierowcy i co wzmacnia ich poczucie bezpieczeństwa, dowiecie się z tej prelekcji.
Kamil Korbuszewski, Dyrektor Działu Sprzedaży
Absolwent wydziału zarządzania Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. Praktyk, od 12 lat aktywny zawodowo w obszarach sprzedaży B2C i B2B oraz zarządzania sprzedażą. Obecnie na stanowisku Dyrektora Działu Sprzedaży w firmie INELO, w zakresie sprzedaży zaawansowanego systemu telematyki i monitoringu GPS marki GBOX. Wieloletnia obsługa firm działających w branży TSL, pozwoliła mu na zdobycie doświadczenia w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych. Ekspert z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu pracy kierowców, wypowiadający się na łamach i na potrzeby czasopism branżowych: Transport Manager, TSLbiznes, Truck&Business, TOP Logistyk.
|
|
12.15 – 12.30 |
Wpływ środków smarnych na obniżenie kosztów utrzymania flot pojazdów ciężarowych i dostawczych.
Jerzy Domaszczyński, CVL Sector Specialist Poland & EE Cluster, ExxonMobil Poland Poznaj szczegóły wystąpienia Według badania ExxonMobil, 40% fleet managerów wskazuje trudne warunki ekonomiczne i zmienność rynków jako dwa największe wyzwania biznesowe. Ich obawy budzi również rosnąca urbanizacja, ograniczenia w zakresie ładowności i wyższe normy poziomu hałasu. W obliczu tych wyzwań kontrola kosztów w firmie transportowej nigdy nie była tak ważna jak dzisiaj. Podczas prezentacji dowiesz się, na co zwrócić uwagę przy optymalizacji całkowitych kosztów posiadania floty i jaka jest w tym rola syntetycznych środków smarnych.
Jerzy Domaszczyński, CVL Sector Specialist Poland & EE Cluster, ExxonMobil Poland
W ExxonMobil od ponad 20 lat. Obecnie odpowiedzialny za sprzedaż środków smarnych Mobil do samochodów ciężarowych, dostawczych, taboru ciężkiego oraz innych maszyn drogowych i terenowych w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz w krajach bałtyckich. Wykształcenie inżynierskie oraz podyplomowe studia MBA pozwalają łączyć znajomość budowy maszyn i umiejętność doboru środków smarnych z nowoczesnymi metodami współpracy z partnerami handlowymi.
|
|
12.30 – 12.40 |
Jak obniżyć podatek od środków transportowych?
Bartosz Jaskólski, CIG Gmina Stara Kamienica Poznaj szczegóły wystąpienia
Podatek od środków transportowych dotyczy pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita wynosi powyżej 3,5 tony. Obowiązek jego uiszczania ciąży na firmie, która jest właścicielem pojazdów, a podstawą opodatkowania są posiadane środki transportowe. Co ważne, jest to podatek lokalny, ustalany indywidualnie przez każdą gminę, a dokłądnie jej Radę, w granicach narzuconych przez ustawodawcę. W praktyce oznacza to zróżnicowanie stawki podatku w poszczególnych gminach.
Firma jest zobowiązana do opłacenia podatku w gminie, w której znajduje się jej siedziba lub oddział, do którego przypisane są pojazdy, innymi słowy wpisane w jego stan majątkowy. Ustawodawca daje tu dowolność, dlatego też podatek od środków transportowych warto płacić w miejscu, w którym jest on NAJNIŻSZY. Jest to możliwe, jeżeli Twoja firma otworzy w takim miejscu oddział.
|
|
12.40 – 13.00 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
13.00 – 13.20 |
Zabezpiecz swój biznes, swój majątek i swoją rodzinę – czy jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka cywilna to najlepsze formy prowadzenia działalności transportowej w dzisiejszych czasach?
Łukasz Medaj – Kancelaria Transportowa LegalTrans
Poznaj szczegóły wystąpienia
Prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego w formie jednoosobowej działalności gospodarczej jest obecnie bardzo niebezpieczne z powodu bardzo wielu występujących obecnie ryzyk w branży transportowej. W szczególności problem upadłości dotyczy niewielkich rodzinnych firm transportowych bowiem egzekucja z majątku uderza bezpośrednio w majątek prywatny właściciela i jego rodziny. Jak się przed tym zabezpieczyć w bardzo prosty sposób, zostanie przedstawione podczas prelekcji w której zostają przedstawione najkorzystniejsze formy zabezpieczenia majątku poprzez zmianę formy prawnej prowadzonej działalności.
Łukasz Medaj – Prawnik, Kancelarii Transportowej LEGALTRANS
Doktorant z zakresu prawa spółek handlowych na Wydziale Prawa, Administracji I Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego . Absolwent Wydziału Prawa Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Tytuł magistra nauk prawnych uzyskał broniąc pracy pod tytułem ,,Umowa przewozu jako umowa o świadczenie usług transportowych – Contract of carriage as transportation services agreement” . Znawca branży Transport Spedycja Logistyka . Specjalista z zakresu prawa transportowego oraz prawa przewozowego. Jego pasją są dalekie wędrówki po górach, sporty siłowe oraz motoryzacja.
|
|
13.20 – 13.30 |
Nowe, bezpłatne dla przewoźników rozwiązanie IT w sektorze TSL.
Miłosz Królczyk, Manager Projektu |
|
13.30 – 13.50 |
Kontrole skarbowe i podatkowe w firmach transportowych.
Patryk Abramowicz – Centrum Księgowości Transportowej |
|
13.50 – 14.10 |
Płaca minimalna we Francji – praktyka kontroli i najnowsze zmiany
Karolina Wierzchowska – Transport France Representant |
|
14.10 – 14.30 |
Automatyczne rozliczane delegacji na terenie Unii Europejskiej.
Tachobus |
|
14.30 – 15.30 |
Lunch, rozmowy przy stanowiskach |
|
15.30 – 15.45 |
Strefy ekologiczne w europejskich miastach. Jak realizować transport do/z takich miejsc, by nie narazić się na niepotrzebne problemy i kary?
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k. Poznaj szczegóły wystąpienia
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Radca prawny z doświadczeniem biznesowym zdobytym w kancelariach prawnych i instytucjach finansowych (dom maklerski, autoryzowany doradca), przy obsłudze banków i funduszy inwestycyjnych, a także firm z sektora produkcyjnego i usługowego. Od ponad 5 lat zajmuje się obsługą prawną grupy kapitałowej Logintrans Sp. z o.o. (Trans.eu), pozostając związana z branżą transportową i jej trudnościami. Wspólnik Zarządzający kancelarii prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k., Pełnomocnik/Audytor Wewnętrzny PN-EN ISO 9001:2009 i ISO 28000:2007 oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
|
|
15.45 – 16.00 |
Transport odpadów w UE – duże ryzyko, a może szansa na intratny biznes? Kary za nielegalny transport odpadów – czy zawsze wiesz, co wieziesz?
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k. Poznaj szczegóły wystąpienia
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Radca prawny z doświadczeniem biznesowym zdobytym w kancelariach prawnych i instytucjach finansowych (dom maklerski, autoryzowany doradca), przy obsłudze banków i funduszy inwestycyjnych, a także firm z sektora produkcyjnego i usługowego. Od ponad 5 lat zajmuje się obsługą prawną grupy kapitałowej Logintrans Sp. z o.o. (Trans.eu), pozostając związana z branżą transportową i jej trudnościami. Wspólnik Zarządzający kancelarii prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k., Pełnomocnik/Audytor Wewnętrzny PN-EN ISO 9001:2009 i ISO 28000:2007 oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
|
|
16.00 – 16.20 |
Skąd brać nowych kierowców? Jak zatrudniać kierowców-obcokrajowców, by mogli dla nas legalnie i bezpiecznie pracować?
Diana Ordon, Biuro Obsługi Transportu i Spedycji Poznaj szczegóły wystąpienia
Coraz więcej firm transportowych chciałoby zatrudniać kierowców zza wschodniej granicy. Niestety w gąszczu przepisów nie łatwo jest się odnaleźć. Legalizacja zatrudnienia i pobytu musi być wykonana zgodnie z przepisami, aby firma transportowa mogła bezpiecznie funkcjonować i nie obawiać się kontroli w Europie.
Diana Ordon – Wieloletni trener i praktyk branży transportowej. Specjalista z zakresu rekrutacji, legalizacji zatrudnienia oraz czasu pracy kierowców.
|
|
16.20 – 16.40 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
16.40 – 17.00 |
Ubezpieczenie OCP – co można, a czego nie można ubezpieczyć?
Jerzy Różyk – CDS Odszkodowania Poznaj szczegóły wystąpienia Przedmiotem ubezpieczenia OCP jest odpowiedzialność cywilna przewoźnika drogowego za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu. Gdyby warunki ubezpieczenia zawierały tylko taki zapis, przewoźnik nie musiałby się martwić. Warunki OCP przewidują jednak ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności. Jakie ryzyka można, jakie trudno, a jakich nie można ubezpieczyć? Jak ocenić, jakie ryzyka trzeba ubezpieczyć? Na co zwracać uwagę przy kupowaniu polisy OCP?
Jerzy Różyk
Ponad 30 lat w branży ubezpieczeniowej, w tym 15 lat w obsłudze podmiotów sektora TSL. Założyciel i właściciel kancelarii doradczej CDS. Specjalizuje się w diagnostyce ryzyka transportowego, prawie przewozowym i ubezpieczeniach transportowych. Autor kilkudziesięciu artykułów z zakresu prawa przewozowego i transportowego oraz ubezpieczeń transportowych w czasopismach i portalach branżowych. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach transportowych. Członek założyciel powstałej w 2012 roku Rady Niezależnych Ekspertów Transportu TRANSORA.
|
|
17.00 – 17.30 |
Przewóz towarów wrażliwych – ostrożnie, przewoźniku!
Ustawa o monitorowaniu drogowego przewozu towarów – kogo dotyczy, jak sobie z nią radzić, kogo może dotknąć niebawem?
Karolina Goniowska – Kancelaria Transportowa KOBEN
Poznaj szczegóły wystąpienia Przewóz towarów wrażliwych pociąga za sobą szereg obowiązków, którym musi sprostać przewoźnik. Począwszy od rejestracji na platformie PUESC i wprowadzenia danych dotyczących każdorazowego przewozu towarów wrażliwych (m.in. daty rozpoczęcia i zakończenia przewozu, numer rejestracyjny pojazdu), po przekazanie kierowcy numeru referencyjnego zgłoszenia. Kierowca natomiast winien odmówić przewozu towarów, w sytuacji gdy nie przekazano mu numeru referencyjnego zgłoszenia lub ilość i waga towaru jest niezgodna ze zgłoszeniem. Dodatkowo, przewoźnik obowiązany jest zapewnić przekazywanie aktualnych danych geolokalizacyjnych środka transportu do rejestru w trakcie całej trasy przewozu towaru objętego zgłoszeniem dokonywanego na terytorium kraju.
Towary objęte ustawą o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, to m.in.: susz tytoniowy; paliwa silnikowe i pochodne (także biodiesel); oleje roślinne; rozcieńczalniki i rozpuszczalniki; alkohol etylowy częściowo i całkowicie skażony.
Prelekcja ma na celu omówienie nowych przepisów w przystępny i zrozumiały sposób oraz wskazanie przewoźnikom, czego powinni się wystrzegać przy podjęciu załadunku towarów wrażliwych.?
Karolina Goniowska
Radca prawny. Uzyskała wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – Wydziale Prawa i Administracji na kierunku Prawo, a następnie ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców w Katowicach.
Posiada wielokierunkowe doświadczenie zdobyte podczas praktyk zawodowych i aplikacji radcowskiej w zakresie pomocy prawnej i reprezentacji na sali sądowej osób fizycznych i przedsiębiorstw. Podczas swojej kariery prawniczej brała udział w wielu sprawach związanych z prawem cywilnym, administracyjnym i gospodarczym. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej pomiotów gospodarczych, w tym z branży TSL. Z powodzeniem reprezentuje Klientów na etapie postępowań sądowych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in.: podczas pracy w Sądzie oraz Kancelarii Radcy Prawnego.
|
|
17.30 – 17.45 |
Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji |
|