8:40 – 9:00 |
Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach |
|
9:00 – 9:10 |
Rozpoczęcie i wprowadzenie |
|
9:10 – 9:40 |
Rażące niedbalstwo – case study
oraz
Przewoźniku – odzyskaj karę za nacisk osi
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Granica pomiędzy nieumyślnym uszkodzeniem ładunku, a tzw. rażącym niedbalstwem jest bardzo cienka. Przekroczenie tej niewidocznej linii powoduje ogromny wzrost odpowiedzialności kwotowej przewoźnika, który jednocześnie może być pociągnięty do odpowiedzialności w ciągu znacznie dłuższego czasu. Prelekcja ma na celu przedstawienie odpowiedzialności przewoźników w sytuacji gdy ich pracownicy lub podwykonawcy dopuszczą się rażącego niedbalstwa. Na zakończenie wskażemy także jak prawidłowo ubezpieczyć się od takich przypadków.
Przewoźniku – odzyskaj karę za nacisk osi
21 marca 2019 roku Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu wydał wyrok dotyczący naruszenia przez Polskę dyrektywy 96/53/WE, która wprowadza obowiązek na kraje członkowskie dostosowania swojej infrastruktury drogowej do unijnego standardu, dopuszczającego pojazdy ciężarowe do swobodnego poruszania się pod drogach publicznych z naciskiem osi do 11,5 tony.
Polska przystępując do Unii Europejskiej zobowiązała się, że do 2011 roku dostosuje swoje przepisy do europejskich norm, podczas gdy końcem 2011 roku uchwalona została nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, która w połączeniu z podziałem polskich dróg na trzy kategorie (z naciskiem osi do 8, 10 lub 11,5 tony) powoduje, że do dnia dzisiejszego nakładane są na przewoźników kary wbrew przepisom UE. Od dnia 21 marca 2019 roku zacznie biec termin 1 miesiąca, który multiplikuje szanse przewoźników na skuteczne odzyskanie niesłusznie zapłaconych kar. Po szczegóły zapraszamy do naszego stanowiska podczas Spotkań Transportowych.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
9:40 – 10:00
|
Nowy Actros – najbardziej zaawansowany samochód ciężarowy na rynku
Ireneusz Chłopek – Mercedes Benz Trucks Polska
Poznaj szczegóły wystąpienia Nowy Mercedes-Benz Actros to ciężarówka wyposażona w wiele innowacyjnych rozwiązań, zwiększających ekonomiczność, poziom bezpieczeństwa i komfort kierowcy. Światowa premiera tego modelu odbyła się jesienią 2018 roku, a do pierwszych klientów pojazd trafi pod koniec tegorocznej wiosny. Poznaj nowego Actrosa już dziś i zobacz, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie.
|
|
10:00 – 10:10 |
UTA One dla oszczędnych – jak maksymalizować efektywność firmy transportowej
Przemysław Kander, UTA Polska
|
|
10:10 – 10:20 |
Jak nie płacić myta w Niemczech, wykorzystując aktualnie posiadane pojazdy?
Ewa Szumlak, ELPIGAZ
|
|
10:20 – 10:50 |
Nieposzlakowana opinia ma znaczenie – utrata dobrej reputacji w praktyce
Marcin Mączyński – ekspert ds. ITD
Poznaj szczegóły wystąpienia
Praktyczne podejście do zagadnienia „dobrej reputacji”. Od momentu uruchomienia Krajowego Rejestru Elektronicznego (KREPTD) polskie służby kontrolne (ITD) mają dostęp do wszystkich nałożonych kar z zakresu transportu drogowego. Nałożenie kary zatem może wszczynać procedurę ”utraty dobrej reputacji” . A zatem jak uchronić się przed naruszeniami lub jak to ryzyko zminimalizować? Ekspert SRW w swojej prezentacji pokaże różne rozwiązania stosowane przede wszystkim przy kontroli w przedsiębiorstwie. Okazać dane do kontroli? A może lepiej schować lub nie wpuścić Inspektorów? Jaką taktykę wybrać? Co zrobić, gdy postępowanie zostało już wszczęte? Odpowiedzi zostaną udzielone na prelekcji SRW.
Marcin Mączyński, Ekspert ds. ITD, pomaga oraz doradza Klientom, prowadzi szkolenia kierowców oraz kadry zarządzającej firm transportowych, sporządza odwołania od decyzji administracyjnych nałożonych przez ITD, reprezentuje przedsiębiorcę podczas kontroli.
|
|
10:50 – 11:20
|
Przerwa kawowa
Rozmowy przy stanowiskach
|
|
11:20 – 11:40 |
Inteligentne tachografy nadchodzą. Czy jest się czego bać?
Mateusz Włoch, Ekspert INELO ds. rozwoju i szkoleń
Poznaj szczegóły wystąpienia
Inteligentne tachografy będą obowiązkowo montowane we wszystkich pojazdach ciężarowych i autobusach zarejestrowanych po 15 czerwca 2019 roku. Fabryki już teraz zaczynają wprowadzać nowe tachografy do produkowanych pojazdów. Pierwszym tachografem nowej generacji jest tachograf VDO w wersji 4.0, który właśnie trafił w ręce ekspertów INELO i OCRK. Dzięki temu na uczestnicy prelekcji otrzymają informacje z pierwszej ręki dotyczące m.in. tego:
– jak zbudowane są inteligentne tachografy?
– czym różnią się od urządzeń starszych generacji?
– czy ich obsługa będzie skomplikowana?
– czy konieczna będzie wymiana kart: kierowcy, przedsiębiorcy i warsztatowej?
Mateusz Włoch przybliży najważniejsze informacje dotyczące wprowadzenia nowego systemu tachografów cyfrowych i przekaże praktyczne wskazówki z tym związane.
Mateusz Włoch, Ekspert INELO ds. rozwoju i szkoleń
Doświadczony trener, wykładowca na Wydziale Zarządzania i Transportu Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Członek zespołu projektowego pracującego nad rozwojem oprogramowania i sprzętu firmy INELO. Ekspert do spraw znajomości i wdrażania oprogramowania 4Trans®. Autor licznych artykułów merytorycznych w prasie branżowej.
Do jego głównych zadań należy przeprowadzanie wdrożeń, szkoleń z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, szkoleń kierowców, szkoleń otwartych oraz warsztatów dla firm transportowych (ma na swoim koncie ponad 350 szkoleń i wdrożeń).
|
|
11:40 – 11:50 |
Święty spokój menedżera w firmie transportowej
Michał Stanik, Sales Manager w TomTom Telematics
Poznaj szczegóły wystąpienia
Zaprezentujemy w jaki sposób platforma WEBFLEET pomaga w prowadzeniu i rozwijaniu firm transportowych. Nasze innowacyjne narzędzie dostarcza m.in. informację w czasie rzeczywistym o lokalizacji pojazdów i zużyciu paliwa. Umożliwia kontakt z kierowcami oraz może być połączone z rozwiązaniami innych firm. Dane widoczne są na komputerze lub w aplikacji mobilnej. Dzięki temu dostęp do nich jest zawsze pod ręką.
Jesteśmy największym dostawcą telematyki w Polsce i Europie. Mamy ponad 15 lat doświadczenia, 49 000 zadowolonych klientów i 861 000 monitorowanych pojazdów.
Michał Stanik, Sales Manager w TomTom Telematics
Kilkanaście lat doświadczenia w branży, duża znajomość problematyki transportu oraz wiele sukcesów w implementacji rozwiązań i poprawie efektywności firm transportowych.
|
|
11:50 – 12:20 |
Kiedy przewoźnik nie odpowiada za szkodę – case study
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Towar, który uległ uszkodzeniu w trakcie przewozu przeważnie obciąża przewoźnika, którego obowiązkiem jest dostarczenie przesyłki w nienaruszonym stanie. Zdarzają się jednak przypadki, gdy np. zamoczenie towaru, niedotrzymanie temperatury przewozu, przechylenie lub zapadnięcie się towaru na palecie mimo wszystko nie powoduje odpowiedzialności przewoźnika. Analogicznie, wewnętrzne procedury nadawców i odbiorców nie stanowią bezpośredniej podstawy do obciążania przewoźnika za towar „który brał udział w zdarzeniu”.
Podczas prelekcji przedstawionych zostanie kilka przykładów ze spraw, w których Kancelaria Prawna Iuridica skutecznie wybroniła przewoźnika od odpowiedzialności. Dowiedz się, jak nie dać się obciążać „za wszystko”.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
12:20 – 12:30 |
Z badań wynika, że spedytor na swoich decyzjach traci nawet 4000€ miesięcznie
Michał Noga – Menadżer projektu
Poznaj szczegóły wystąpienia
Podejmowanie dobrych decyzji podczas realizacji transportów jest kluczowe w pracy spedytora, bez odpowiednich narzędzi, jest to jednak bardzo trudne.
|
|
12:30 – 12:50 |
Wybrane aspekty odpowiedzialności przewoźnika na podstawie Konwencji CMR
(CMR. Polskie prawo przewozowe, Pakiet Mobilności)
Mirosław Siech, dyrektor na Polskę w LUTZ Assekuranz Versicherungsvermittlung Ges.m.b.H.
Poznaj szczegóły wystąpienia
- Na jakiej podstawie odpowiada przewoźnik w transporcie drogowym towarów za szkody?
- Co głównie powinno być ubezpieczone?
- Pakiet Mobilności, odpowiedzialność za towar a ubezpieczenie OCP
- W jakich sytuacjach przewoźnik ma podwyższoną odpowiedzialność niż w sytuacjach standardowych?
- Bezpieczne limity polis OCP (CMR)?
- Obowiązki kierowcy przy załadunku i rozładunku pojazdu? (liczenie, kontrola wizualna)
- Załadunek i rozładunek pojazdu, czy to należy do obowiązków kierowcy?
- Ochrona prawna przy szkodach nieuzasadnionych?
- Transporty elektroniki i towarów wrażliwych na kradzież
- Terminy zgłoszeń
- Ubezpieczenie podwykonawcy
- Ubezpieczenie własnej odpowiedzialności cywilnej za powierzony do transportu towar podwykonawcy.
Mirosław Siech
jest absolwentem Wyższej Szkoły Komunikacji w Dreźnie. Z transportem drogowym, morskim, kolejowym i lotniczym związany od wielu dekad. Od ponad dekady Dyrektor na Polskę w Lutz Assekuranz, brokerem ubezpieczeniowym, zajmujący się ubezpieczeniami transportowymi, zaangażowany w publikacje na temat odpowiedzialności cywilnej przewoźnika a Konwencja CMR.
|
|
12:50 – 13:05 |
Automatyczne przesyłanie danych – innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych
Tomasz Cielma, Regionalny Manager Sprzedaży VIAON
Poznaj szczegóły wystąpienia
Prelegent przedstawi korzyści płynące z zastosowania w firmach transportowych innowacyjnych rozwiązań usprawniających codzienne funkcjonowanie firmy.
|
|
13:05 – 13:40
|
Przerwa kawowa, bufet
Rozmowy przy stanowiskach |
|
13:40 – 14:10 |
Doba kierowcy – prawda objawiona czy definicja z ustawy?
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Poznaj szczegóły wystąpienia
Podczas prelekcji przedstawimy zastosowanie doby do analizy pracy w porze nocnej, obliczania nadgodzin, stosowania indywidualnego rozkładu czasu pracy. Dlaczego nie mamy problemów z analizą doby pracowniczej pracowników administracyjnych, a zupełnie nie wiemy jak rozliczyć kierowcę? Uściślimy określenia takie jak: okres jazdy dziennej, cykl pracy, okres dobowy, doba kierowcy a doba pracownika. Wiedza ta pozwoli lepiej zrozumieć przepisy ograniczające czas pracy w porze nocnej oraz unikać podwójnego naliczania nadgodzin w indywidualnym rozkładzie czasu pracy oraz błędnego naliczania kar za te same godziny pracy zliczone podwójnie na przełomie dni.
Mariusz Hendzel,
Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
14:10 – 14:20 |
Rusz z Nami w drogę
Marcin Jeziorski, Chief Executive Officer, TBX Logistics
Poznaj szczegóły wystąpienia
TBX Sp. z o.o. powstała w 2014 roku. Firma specjalizuje się w usługach transportowych dla produktów, które wymagają temperatury kontrolowanej, na przykład: nabiał, owoce, warzywa, mrożone oraz świeże mięso itp. Nasz serwis dedykowany jest dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
W związku z dynamicznym rozwojem naszej organizacji poszukujemy firm transportowych do stałej współpracy.
Marcin Jeziorski, Chief Executive Officer
Absolwent Politechniki Warszawskiej Wydział Transportu. W latach 2006 do 2014 Dyrektor logistyki w firmie TARGBAN. Nadzorował i koordynował całą sieć dystrybucyjną świeżych warzyw i owoców w temperaturze kontrolowanej po Europie. Od 2010 do 2014 Pełnomocnik ds. bezpieczeństwa żywności. Opracowanie i wdrożenie procedur zgodnych z ISO 22000. Od 2014 Prezes TBX Sp. z o.o. specjalizującej się w transporcie produktów w temperaturze kontrolowanej.
|
|
14:20 – 14:40
|
Podstawy postępowania cywilnego oraz nowelizacja przepisów dotyczących potrąceń z diet wypłacanych kierowcom
Maciej Broński, Kancelaria Transportowa LegalTrans |
|
14:40 – 14:50
|
Rozliczanie płacy i pracy kierowców na terytorium Francji – co nowego w 2019r. ?
Grzegorz Dziuba, Transport Francais Representant |
|
14:50 – 15:20
|
Efekt kuli śnieżnej, czyli jak skutecznie stracić na transporcie?
Jerzy Różyk, CDS Odszkodowania
Poznaj szczegóły wystąpienia
Głównym celem prowadzenia działalności gospodarczej jest osiąganie zysku. Niektórym przewoźnikom przyświeca jednak inny cel – strata. Zakładają firmę, inwestują w pojazdy i ciężko pracują, aby stracić oszczędności, majątek, znajomych i rodzinę. Takie prowadzenie działalności nie jest łatwe. Wymaga bowiem zdolności, których na szczęście nie posiada większość przewoźników.
Jerzy Różyk
Ponad 30 lat w branży ubezpieczeniowej, w tym 15 lat w obsłudze podmiotów sektora TSL. Założyciel i właściciel kancelarii doradczej CDS. Specjalizuje się w diagnostyce ryzyka transportowego, prawie przewozowym i ubezpieczeniach transportowych.
Autor licznych artykułów z zakresu prawa przewozowego i transportowego oraz ubezpieczeń transportowych w czasopismach branżowych (m.in. „TSLbiznes”), oraz wielu portalach branżowych. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach transportowych.
Członek założyciel powstałej w 2012 roku Rady Niezależnych Ekspertów Transportu TRANSORA.
|
|
15:20
|
Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji, rozmowy przy stanowiskach.
Obiad dla uczestników
|
|