8.30 – 9.00 |
Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach |
|
9.00 – 9.10 |
Rozpoczęcie i wprowadzenie |
|
9.10 – 9.30 |
Jakie zmiany trzeba wprowadzić w treści zleceń, aby dostosować się do zmian prawa w 2018 roku.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Odpowiedzialność za prawidłowy załadunek, korzystanie z e-maili na etapie reklamacji szkód transportowych czy ochrona danych osobowych kierowców i kontrahentów (czyli nadchodzące zmiany RODO) – to najważniejsze kwestie, które muszą być ustalone w zleceniu.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
9.30 – 9.50 |
Michelin prezentuje nową markę opon. BFGoodrich – Opony Dla Prawdziwych Truckersów
Rafał Chojnacki i Kacper Rosik, Michelin |
|
9.50 – 10.10 |
Kabotaż – jak ominąć zagrożenia i wykorzystać szanse?
Marcin Kutzmann, Business Development
Poznaj szczegóły wystąpienia
Marcin Kutzmann, Business Development
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
|
|
10.10 – 10.20 |
Nowe rozwiązania dla opłat drogowych
UTA |
|
10.20 – 10.30 |
Optymalizacja kosztów w kontekście wyboru akumulatorów do pojazdów użytkowych.
Krzysztof Najder, kierownik Marketingu Produktu
|
|
10.30 – 11.00 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
11.00 – 11.20 |
Sposób na umowę – wpływ zapisów w umowie o pracę na ostateczną wysokość wynagrodzenia za nadgodziny, pracę w nocy i dyżury.
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Poznaj szczegóły wystąpienia
Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
11.20 – 11.30 |
E100 – Twoja główna karta paliwowa. Teraz kierunek zachód. |
|
11.30 – 11.50 |
Utrata dobrej reputacji – teraz realna!
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń Poznaj szczegóły wystąpienia
Z chwilą uruchomienia w listopadzie 2017 r. Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego służby kontrolne zyskały nowe, silne narzędzie do walki z przewoźnikami, których kierowcy naruszają przepisy w stopniu poważnym i bardzo poważnym. Informacje o naruszeniach dokonanych na terenie innych państw członkowskich z bazy ERRU, czyli Europejskiego Rejestru Przedsiębiorstw Transportu Drogowego są teraz przekazywane także do KREPTD i nasze rodzime inspekcje mają do nich dostęp. W związku z tym prawdopodobieństwo wszczęcia postępowania w zakresie spełniania wymogu dobrej reputacji jest teraz znacznie wyższe. Ekspert VIAON w trakcie swojej prelekcji wyjaśni m.in. jak ograniczyć ryzyko utraty dobrej reputacji i co zrobić, gdy postępowanie zostało już uruchomione.
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń
Doświadczony trener, wykładowca na Wydziale Zarządzania i Transportu Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Członek zespołu projektowego pracującego nad rozwojem oprogramowania i sprzętu firmy INELO. Ekspert do spraw znajomości i wdrażania oprogramowania 4Trans®. Autor licznych artykułów merytorycznych w prasie branżowej. Do jego głównych zadań należy przeprowadzanie wdrożeń, szkoleń z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, szkoleń kierowców, szkoleń otwartych oraz warsztatów dla firm transportowych (ma na swoim koncie ponad 350 szkoleń i wdrożeń).
|
|
11.50 – 12.00 |
Multi Service Tolls: Proste rozliczanie opłat drogowych. Maksymalizacja zysków.
Rafał Korzec, Account Manager
Poznaj szczegóły wystąpienia
1. Multi Service Tolls – opis firmy
2. Zasięg działalności oraz oferowane usługi/produkty
3. EETS – przyszłość opłat drogowych w Europie
4. Platforma internetowa MyTolls
5. Korzyści wynikające ze współpracy z Multi Service Tolls
|
|
12.00 – 12.15 |
Ile możesz zyskać na integracji telematyki i rozwiązań wspierających rozliczanie czasu pracy kierowców.
Kamil Korbuszewski, Dyrektor Działu Sprzedaży Poznaj szczegóły wystąpienia
Kamil Korbuszewski, Dyrektor Działu Sprzedaży
Absolwent wydziału zarządzania Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. Praktyk, od 12 lat aktywny zawodowo w obszarach sprzedaży B2C i B2B oraz zarządzania sprzedażą. Obecnie na stanowisku Dyrektora Działu Sprzedaży w firmie INELO, w zakresie sprzedaży zaawansowanego systemu telematyki i monitoringu GPS marki GBOX. Wieloletnia obsługa firm działających w branży TSL, pozwoliła mu na zdobycie doświadczenia w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych. Ekspert z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu pracy kierowców, wypowiadający się na łamach i na potrzeby czasopism branżowych: Transport Manager, TSLbiznes, Truck&Business, TOP Logistyk.
|
|
12.15 – 12.40 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
12.40 – 12.50 |
Europejskie Płace Minimalne, zmiany w przepisach UE
Robert Matlak – Key Account Manager, Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży Poznaj szczegóły wystąpienia
Wymogi dotyczące przedsiębiorstw transportowych świadczących usługi na terenie poszczególnych krajów Europy z wyszczególnieniem sposobów zgłaszania kierowców w systemach informatycznych są bardzo realne i coraz częściej weryfikowane. To kwestie, o których każdy przedsiębiorca musi pamiętać.
Robert Matlak – Key Account Manager. Odpowiedzialny za sprzedaż usług z zakresu księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej w Spółce Biura Rachunkowego SRW.
Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży. Odpowiedzialny za zespół Doradców Biznesowych Spółki SRW działających na terenie całego kraju. Wspólnie uczestniczą w wielu konferencjach branży transportowej, w ciekawy sposób prezentując rozwiązania odpowiadające wymaganiom stawianym przed przedsiębiorcami z branży TSL.
|
|
12.50 – 13.10 |
Aktualne wymogi socjalne, stawiane przewoźnikom we Francji
Grzegorz Dziuba, Transport Francais Representant |
|
13.10 – 13.30 |
Prawo przewozowe w praktyce, najciekawsze przypadki.
Karolina Kiwior, Kancelaria Transportowa Legaltrans |
|
13.30 – 13.40 |
Automatyczne rozliczanie delegacji.
Michał Hajduk, Tachobus |
|
13.40 – 14.10 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
14.10 – 14.30 |
RODO w firmie transportowej?
Paweł Judek, Działyński i Judek – Spółka Partnerska Radców Prawnych
|
|
14.30 – 14.50 |
Zakładanie firmy Transportowej w Niemczech
Anna Widuch, TransLawyers Poznaj szczegóły wystąpienia
Czy warto mieć firmę lub jej oddział na terenie Niemiec. Jakie korzyści odniesie firma transportowa. Jak przeprowadzić całą procedurę zakładania firmy transportowej i na co zwrócić szczególną uwagę.
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Radca prawny z doświadczeniem biznesowym zdobytym w kancelariach prawnych i instytucjach finansowych (dom maklerski, autoryzowany doradca), przy obsłudze banków i funduszy inwestycyjnych, a także firm z sektora produkcyjnego i usługowego. Od ponad 5 lat zajmuje się obsługą prawną grupy kapitałowej Logintrans Sp. z o.o. (Trans.eu), pozostając związana z branżą transportową i jej trudnościami. Wspólnik Zarządzający kancelarii prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k., Pełnomocnik/Audytor Wewnętrzny PN-EN ISO 9001:2009 i ISO 28000:2007 oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
|
|
14.50 – 15.10 |
Obcokrajowiec za kółkiem – czyli jak poprawnie zatrudnić obcokrajowca. Co z zaświadczeniami A1?
Diana Ordon, Biuro Obsługi Transportu i Spedycji
Poznaj szczegóły wystąpienia
Częściowym rozwiązaniem braku kierowców jesy zatrudnienie kandydatów spoza Polski (głównie ze Wschodu). Omówimy, jak robić to sprawnie i poprawnie. Poruszymy też temat zaświadczeń A1, wydawanych – czy często raczej nie wydawanych – przez ZUS.
Diana Ordon
Wieloletni trener i praktyk branży transportowej. Specjalista z zakresu rekrutacji, legalizacji zatrudnienia oraz czasu pracy kierowców.
|
|
15.10 – 16.10 |
Lunch, rozmowy przy stanowiskach |
|
16.10 – 16.30 |
Najczęstsze nieporozumienia dotyczące czasu jazdy i odpoczynków wg 561/2006 (wydłużanie jazdy, skracanie odpoczynków, art 12/561)
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL Poznaj szczegóły wystąpienia Rozporządzenie 561/2006 znane jest chyba każdemu przewoźnikowi, mimo to nie zawsze efektywnie korzystamy z wszystkich możliwości i zapisów. Podczas prelekcji omówimy kilka istotnych zapisów tego rozporządzenia, których interpretacja wciąż wywołuje wiele niejasności i wielu transportowców.
Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
16.30 – 16.50 |
Umowy – pułapki na przewoźnika – case study, wskazujący na różne klauzule, ciekawostki i inne „gwiazdki” na które możecie natrafić w umowach i zleceniach otrzymywanych od kontrahentów. Jak ich unikać i jak sobie z nimi radzić?
Anna Widuch, TransLawyers Poznaj szczegóły wystąpienia
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Radca prawny z doświadczeniem biznesowym zdobytym w kancelariach prawnych i instytucjach finansowych (dom maklerski, autoryzowany doradca), przy obsłudze banków i funduszy inwestycyjnych, a także firm z sektora produkcyjnego i usługowego. Od ponad 5 lat zajmuje się obsługą prawną grupy kapitałowej Logintrans Sp. z o.o. (Trans.eu), pozostając związana z branżą transportową i jej trudnościami. Wspólnik Zarządzający kancelarii prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k., Pełnomocnik/Audytor Wewnętrzny PN-EN ISO 9001:2009 i ISO 28000:2007 oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
|
|
16.50 – 17.10 |
Protokół szkody, reklamacja usługi transportowej oraz wezwanie do zapłaty w świetle nowego rozporządzenia o ustalaniu stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Po 10 latach na potrzeby transportu kolejowego i osobowego znowelizowano rozporządzenie, które rykoszetem wpłynie w znacznie liczniejszy transport drogowy. 13 marca 2018 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie, które musi stosować każda firma transportowa, spedycyjna a nawet nadawcy i odbiorcy ładunków.
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
17.10 – 17.20 |
Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji |
|