Warszawa – 21 marca 2018 (edycja targowa)

Podczas Spotkań Transportowych jak zwykle przedstawimy najważniejsze informacje i praktyczne wskazówki związane z aktualną sytuacją w transporcie drogowym oraz z nadchodzącymi zmianami. Nasi eksperci i praktycy bez zbędnego “politykowania” przedstawią ostatnie oraz nadchodzące zmiany w prawie i otoczeniu biznesowym. Wskażą też najlepsze i najbezpieczniejsze drogi do poradzenia sobie z aktualnymi i nadchodzącymi wyzwaniami.

 

8.50 – 9.20 Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach  
9.20 – 9.40

Jakie zmiany trzeba wprowadzić w treści zleceń, aby dostosować się do zmian prawa w 2018 roku.
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica

Poznaj szczegóły wystąpienia

Odpowiedzialność za prawidłowy załadunek, korzystanie z e-maili na etapie reklamacji szkód transportowych czy ochrona danych osobowych kierowców i kontrahentów (czyli nadchodzące zmiany RODO) – to najważniejsze kwestie, które muszą być ustalone w zleceniu.

 

Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.

Iuridica
9.40 – 10.00 Michelin prezentuje nową markę opon. BFGoodrich – Opony Dla Prawdziwych Truckersów
Piotr Rutkowski i Rafał Jabłoński, Michelin
Michelin Polska
10.00 – 10.20

Kabotaż – jak ominąć zagrożenia i wykorzystać szanse?
Marcin Kutzmann, Business Development

Poznaj szczegóły wystąpienia

 

Marcin Kutzmann, Business Development
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.

Timocom
10.20 – 10.30 Nowe rozwiązania dla opłat drogowych
UTA
UTA
10.30 – 10.40 Ile człowiek potrzebuje od giełd ładunków?
Analiza rynku transportowego spot
Joanna Zielińska, Dyrektor Handlowy Europa Centralna i Wschodnia
Poznaj szczegóły wystąpienia

Rozwój rynku i giełd na przestrzeni ostatnich 20 lat. Jakie zmiany zaszły w sektorze po wprowadzeniu giełd ładunków. Jak wygląda obecnie rynek spot. Rozwiązania proponowane przez Wtransnet: bezpieczeństwo, jakość, QUALIS LOGISTIC.

 

Joanna Zielińska, Dyrektor Handlowy Europa Centralna i Wschodnia
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, specjalizacja – Finanse i Rachunkowość. W 2007 roku dołączyła do Wtransnet. Odpowiedzialna za wdrożenie, rozwój i sprzedaż giełdy na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Również do jej obowiązków należy przygotowanie strategii marketingowych, kontakt z prasą jak i współpraca z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.

Wtransnet
10.40 – 10.50 BPW – we think transport
Łukasz Łatkowski, BPW
BPW
10.50 – 11.20 Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach  
11.20 – 11.40

Sposób na umowę – wpływ zapisów w umowie o pracę na ostateczną wysokość wynagrodzenia za nadgodziny, pracę w nocy i dyżury.
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Poznaj szczegóły wystąpienia

 

Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.

logo_itd-pip
11.40 – 12.00 Utrata dobrej reputacji – teraz realna!
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń
Poznaj szczegóły wystąpienia

Z chwilą uruchomienia w listopadzie 2017 r. Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego służby kontrolne zyskały nowe, silne narzędzie do walki z przewoźnikami, których kierowcy naruszają przepisy w stopniu poważnym i bardzo poważnym. Informacje o naruszeniach dokonanych na terenie innych państw członkowskich z bazy ERRU, czyli Europejskiego Rejestru Przedsiębiorstw Transportu Drogowego są teraz przekazywane także do KREPTD i nasze rodzime inspekcje mają do nich dostęp. W związku z tym prawdopodobieństwo wszczęcia postępowania w zakresie spełniania wymogu dobrej reputacji jest teraz znacznie wyższe. Ekspert VIAON w trakcie swojej prelekcji wyjaśni m.in. jak ograniczyć ryzyko utraty dobrej reputacji i co zrobić, gdy postępowanie zostało już uruchomione.

 

Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń
Doświadczony trener, wykładowca na Wydziale Zarządzania i Transportu Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Członek zespołu projektowego pracującego nad rozwojem oprogramowania i sprzętu firmy INELO. Ekspert do spraw znajomości i wdrażania oprogramowania 4Trans®. Autor licznych artykułów merytorycznych w prasie branżowej. Do jego głównych zadań należy przeprowadzanie wdrożeń, szkoleń z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, szkoleń kierowców, szkoleń otwartych oraz warsztatów dla firm transportowych (ma na swoim koncie ponad 350 szkoleń i wdrożeń).

Vian
12.00 – 12.10 Europejskie Płace Minimalne, zmiany w przepisach UE
Robert Matlak – Key Account Manager, Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży
Poznaj szczegóły wystąpienia

Wymogi dotyczące przedsiębiorstw transportowych świadczących usługi na terenie poszczególnych krajów Europy z wyszczególnieniem sposobów zgłaszania kierowców w systemach informatycznych są bardzo realne i coraz częściej weryfikowane. To kwestie, o których każdy przedsiębiorca musi pamiętać.

 

Robert Matlak – Key Account Manager. Odpowiedzialny za sprzedaż usług z zakresu księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej w Spółce Biura Rachunkowego SRW.
Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży. Odpowiedzialny za zespół Doradców Biznesowych Spółki SRW działających na terenie całego kraju. Wspólnie uczestniczą w wielu konferencjach branży transportowej, w ciekawy sposób prezentując rozwiązania odpowiadające wymaganiom stawianym przed przedsiębiorcami z branży TSL.

SRW
12.10 – 12.20 DKV jako lider mobilności na rynku transportowym
Mateusz Domalewski, DKV
DKV
12.20 – 12.30 TACHOfresh – kompletne, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie dla tachografów cyfrowych
Andrzej Jankowski, Dyrektor Fleet Experts
Poznaj szczegóły wystąpienia

TACHOfresh to w pełni zintegrowane rozwiązanie dla tachografów cyfrowych w którym cztery moduły spełniają indywidualne wymagania naszych klientów:
TACHOfresh BASIC umożliwia archiwizację i analizę danych kierowcy i pojazdu, a także tworzenie raportów socjalnego i czasu pracy w oparciu o dane z karty kierowcy
TACHOfresh LIVE umożliwia transmisję online aktualnych wartości czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku, a także prezentację pozostałego czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowcy oraz drugiego kierowcy. Ostrzeżenia i naruszenia oraz aktualne i historyczne szczegóły dotyczące pojazdu są prezentowane na komputerze w biurze firmy.
TACHOfresh MOBILE to innowacyjny dodatek do aplikacji internetowej TACHOfresh przeznaczony do użytku na smartfonach i tabletach, stanowiący źródło kluczowych danych dla dyspozytorów, menedżerów floty oraz kierowców.
TACHOfresh REMOTE umożliwia odczyt i automatyczną transmisję danych kierowcy i pojazdu bezpośrednio z pojazdu do biura bez konieczności powrotu pojazdu do bazy.

 

Andrzej Jankowski, Dyrektor Fleet Experts

    Manager z doświadczeniem w zakresie zarządzanie flotami pojazdów użytkowych:

  • zakup, finansowanie i wynajem środków transportu
  • eksploatacja, utrzymanie i pomoc drogowa dla pojazdów użytkowych
  • wdrażanie rozwiązań telematycznych dla flot transportowych

Fleet Expert
12.30 – 12.45 Ile możesz zyskać na integracji telematyki i rozwiązań wspierających rozliczanie czasu pracy kierowców.
Tomasz Kluz, Regionalny Manager Sprzedaży OCRK
Vian
12.45 – 12.55 E100 – Twoja główna karta paliwowa. Teraz kierunek zachód. E100
12.55 – 13.25 Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach  
13.25 – 13.45 Aktualne wymogi socjalne, stawiane przewoźnikom we Francji.
Grzegorz Dziuba, Transport Francais Representant
Transport Francais Representant
13.45 – 14.05 Prawo przewozowe w praktyce, najciekawsze przypadki.
Karolina Kiwior, Kancelaria Transportowa Legaltrans
Legaltrans
14.05 – 14.15 Automatyczne rozliczanie delegacji.
Michał Hajduk, Tachobus
Tachobus
14.15 – 14.35 Obcokrajowiec za kółkiem – czyli jak poprawnie zatrudnić obcokrajowca. Co z zaświadczeniami A1?
Diana Ordon – Biuro Obsługi Transportu i Spedycji

Poznaj szczegóły wystąpienia

Częściowym rozwiązaniem braku kierowców jesy zatrudnienie kandydatów spoza Polski (głównie ze Wschodu). Omówimy, jak robić to sprawnie i poprawnie. Poruszymy też temat zaświadczeń A1, wydawanych – czy często raczej nie wydawanych – przez ZUS.

 

Diana Ordon
Wieloletni trener i praktyk branży transportowej. Specjalista z zakresu rekrutacji, legalizacji zatrudnienia oraz czasu pracy kierowców.

BOTIS
14.35 – 14.45 Skracamy czas rekrutacji kierowców zawodowych
Przedstawiają: Marcin Wolak oraz Marek Harasny – twórcy platformy TransJobs.eu
TransJobs.eu
14.45 – 15.05 Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach  
15.05 – 15.25

Najczęstsze nieporozumienia dotyczące czasu jazdy i odpoczynków wg 561/2006 (wydłużanie jazdy, skracanie odpoczynków, art 12/561)
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Poznaj szczegóły wystąpienia
Rozporządzenie 561/2006 znane jest chyba każdemu przewoźnikowi, mimo to nie zawsze efektywnie korzystamy z wszystkich możliwości i zapisów. Podczas prelekcji omówimy kilka istotnych zapisów tego rozporządzenia, których interpretacja wciąż wywołuje wiele niejasności i wielu transportowców.

 

Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.

logo_itd-pip
15.25 – 15.45

Protokół szkody, reklamacja usługi transportowej oraz wezwanie do zapłaty w świetle nowego rozporządzenia o ustalaniu stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica

Poznaj szczegóły wystąpienia

Po 10 latach na potrzeby transportu kolejowego i osobowego znowelizowano rozporządzenie, które rykoszetem wpłynie w znacznie liczniejszy transport drogowy. 13 marca 2018 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie, które musi stosować każda firma transportowa, spedycyjna a nawet nadawcy i odbiorcy ładunków.

 

Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.

Iuridica
15.45 – 16.15

RODO w firmie transportowej?
Paweł Judek, Działyński i Judek – Spółka Partnerska Radców Prawnych

Dzialynski i Judek
16.15 – 16.35 Postoje w czasie przewozów podwójnie niebezpieczne
Jerzy Różyk, CDS
Poznaj szczegóły wystąpienia
    Prezentacja odpowie na pytania:

  • postoje pojazdów – konieczność, czy wygoda?
  • postoje – co na to twoja polisa OCP?
  • klauzule postojowe w polisach OCP – plusy i minusy
  • miejsca dostaw – co, gdy pocałujesz klamkę?
  • baza transportowa przewoźnika – super, ale …
  • parkingi strzeżone – sprawdź, czy musisz
  • zakaz odbierania tygodniowego odpoczynku w kabinie – jak i gdzie parkować ?
  • czas pracy – musisz zaparkować, sprawdź czy możesz
  • szczególne okoliczności, a miejsce postoju

CDS
16.35 – 16.55 Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji  

 

Przez cały dzień do dyspozycji uczestników w Strefie eksperckiej i biznesowej pozostają prawnicy oraz przedstawiciele firm oferujących rozwiązania wspierające branżę transportową i zwiększające efektywność jej prowadzenia.

 

W Strefie załadowców spotkasz przedstawicieli firm produkcyjnych, dystrybucyjnych oraz logistycznych, którzy poszukują przewoźników transportu drogowego do nawiązania współpracy. Przedstaw im swoją firmę i porozmawiaj o współpracy.

 

Konferencja odbędzie się 21.03.2018 r. w Ptak Warsaw Expo, Wolica 114 D, 05-830 Nadarzyn