8.50 – 9.20 |
Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach |
|
9.20 – 9.40 |
Jakie zmiany trzeba wprowadzić w treści zleceń, aby dostosować się do zmian prawa w 2018 roku.
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Odpowiedzialność za prawidłowy załadunek, korzystanie z e-maili na etapie reklamacji szkód transportowych czy ochrona danych osobowych kierowców i kontrahentów (czyli nadchodzące zmiany RODO) – to najważniejsze kwestie, które muszą być ustalone w zleceniu.
Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
9.40 – 10.00 |
Michelin prezentuje nową markę opon. BFGoodrich – Opony Dla Prawdziwych Truckersów
Piotr Rutkowski i Rafał Jabłoński, Michelin |
|
10.00 – 10.20 |
Kabotaż – jak ominąć zagrożenia i wykorzystać szanse?
Marcin Kutzmann, Business Development
Poznaj szczegóły wystąpienia
Marcin Kutzmann, Business Development
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
|
|
10.20 – 10.30 |
Nowe rozwiązania dla opłat drogowych UTA |
|
10.30 – 10.40 |
Ile człowiek potrzebuje od giełd ładunków?
Analiza rynku transportowego spot
Joanna Zielińska, Dyrektor Handlowy Europa Centralna i Wschodnia Poznaj szczegóły wystąpienia
Rozwój rynku i giełd na przestrzeni ostatnich 20 lat. Jakie zmiany zaszły w sektorze po wprowadzeniu giełd ładunków. Jak wygląda obecnie rynek spot. Rozwiązania proponowane przez Wtransnet: bezpieczeństwo, jakość, QUALIS LOGISTIC.
Joanna Zielińska, Dyrektor Handlowy Europa Centralna i Wschodnia
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, specjalizacja – Finanse i Rachunkowość. W 2007 roku dołączyła do Wtransnet. Odpowiedzialna za wdrożenie, rozwój i sprzedaż giełdy na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Również do jej obowiązków należy przygotowanie strategii marketingowych, kontakt z prasą jak i współpraca z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
|
|
10.40 – 10.50 |
BPW – we think transport Łukasz Łatkowski, BPW |
|
10.50 – 11.20 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
11.20 – 11.40 |
Sposób na umowę – wpływ zapisów w umowie o pracę na ostateczną wysokość wynagrodzenia za nadgodziny, pracę w nocy i dyżury.
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Poznaj szczegóły wystąpienia
Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
11.40 – 12.00 |
Utrata dobrej reputacji – teraz realna!
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń Poznaj szczegóły wystąpienia
Z chwilą uruchomienia w listopadzie 2017 r. Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego służby kontrolne zyskały nowe, silne narzędzie do walki z przewoźnikami, których kierowcy naruszają przepisy w stopniu poważnym i bardzo poważnym. Informacje o naruszeniach dokonanych na terenie innych państw członkowskich z bazy ERRU, czyli Europejskiego Rejestru Przedsiębiorstw Transportu Drogowego są teraz przekazywane także do KREPTD i nasze rodzime inspekcje mają do nich dostęp. W związku z tym prawdopodobieństwo wszczęcia postępowania w zakresie spełniania wymogu dobrej reputacji jest teraz znacznie wyższe. Ekspert VIAON w trakcie swojej prelekcji wyjaśni m.in. jak ograniczyć ryzyko utraty dobrej reputacji i co zrobić, gdy postępowanie zostało już uruchomione.
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń
Doświadczony trener, wykładowca na Wydziale Zarządzania i Transportu Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Członek zespołu projektowego pracującego nad rozwojem oprogramowania i sprzętu firmy INELO. Ekspert do spraw znajomości i wdrażania oprogramowania 4Trans®. Autor licznych artykułów merytorycznych w prasie branżowej. Do jego głównych zadań należy przeprowadzanie wdrożeń, szkoleń z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, szkoleń kierowców, szkoleń otwartych oraz warsztatów dla firm transportowych (ma na swoim koncie ponad 350 szkoleń i wdrożeń).
|
|
12.00 – 12.10 |
Europejskie Płace Minimalne, zmiany w przepisach UE Robert Matlak – Key Account Manager, Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży
Poznaj szczegóły wystąpienia
Wymogi dotyczące przedsiębiorstw transportowych świadczących usługi na terenie poszczególnych krajów Europy z wyszczególnieniem sposobów zgłaszania kierowców w systemach informatycznych są bardzo realne i coraz częściej weryfikowane. To kwestie, o których każdy przedsiębiorca musi pamiętać.
Robert Matlak – Key Account Manager. Odpowiedzialny za sprzedaż usług z zakresu księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej w Spółce Biura Rachunkowego SRW. Wojciech Razmus – Kierownik Biura Sprzedaży. Odpowiedzialny za zespół Doradców Biznesowych Spółki SRW działających na terenie całego kraju. Wspólnie uczestniczą w wielu konferencjach branży transportowej, w ciekawy sposób prezentując rozwiązania odpowiadające wymaganiom stawianym przed przedsiębiorcami z branży TSL.
|
|
12.10 – 12.20 |
DKV jako lider mobilności na rynku transportowym
Mateusz Domalewski, DKV |
|
12.20 – 12.30 |
TACHOfresh – kompletne, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie dla tachografów cyfrowych Andrzej Jankowski, Dyrektor Fleet Experts
Poznaj szczegóły wystąpienia
TACHOfresh to w pełni zintegrowane rozwiązanie dla tachografów cyfrowych w którym cztery moduły spełniają indywidualne wymagania naszych klientów: TACHOfresh BASIC umożliwia archiwizację i analizę danych kierowcy i pojazdu, a także tworzenie raportów socjalnego i czasu pracy w oparciu o dane z karty kierowcy TACHOfresh LIVE umożliwia transmisję online aktualnych wartości czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku, a także prezentację pozostałego czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowcy oraz drugiego kierowcy. Ostrzeżenia i naruszenia oraz aktualne i historyczne szczegóły dotyczące pojazdu są prezentowane na komputerze w biurze firmy. TACHOfresh MOBILE to innowacyjny dodatek do aplikacji internetowej TACHOfresh przeznaczony do użytku na smartfonach i tabletach, stanowiący źródło kluczowych danych dla dyspozytorów, menedżerów floty oraz kierowców. TACHOfresh REMOTE umożliwia odczyt i automatyczną transmisję danych kierowcy i pojazdu bezpośrednio z pojazdu do biura bez konieczności powrotu pojazdu do bazy.
Andrzej Jankowski, Dyrektor Fleet Experts
Manager z doświadczeniem w zakresie zarządzanie flotami pojazdów użytkowych:
- zakup, finansowanie i wynajem środków transportu
- eksploatacja, utrzymanie i pomoc drogowa dla pojazdów użytkowych
- wdrażanie rozwiązań telematycznych dla flot transportowych
|
|
12.30 – 12.45 |
Ile możesz zyskać na integracji telematyki i rozwiązań wspierających rozliczanie czasu pracy kierowców.
Tomasz Kluz, Regionalny Manager Sprzedaży OCRK |
|
12.45 – 12.55 |
E100 – Twoja główna karta paliwowa. Teraz kierunek zachód. |
|
12.55 – 13.25 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
13.25 – 13.45 |
Aktualne wymogi socjalne, stawiane przewoźnikom we Francji. Grzegorz Dziuba, Transport Francais Representant |
|
13.45 – 14.05 |
Prawo przewozowe w praktyce, najciekawsze przypadki.
Karolina Kiwior, Kancelaria Transportowa Legaltrans |
|
14.05 – 14.15 |
Automatyczne rozliczanie delegacji.
Michał Hajduk, Tachobus |
|
14.15 – 14.35 |
Obcokrajowiec za kółkiem – czyli jak poprawnie zatrudnić obcokrajowca. Co z zaświadczeniami A1?
Diana Ordon – Biuro Obsługi Transportu i Spedycji
Poznaj szczegóły wystąpienia
Częściowym rozwiązaniem braku kierowców jesy zatrudnienie kandydatów spoza Polski (głównie ze Wschodu). Omówimy, jak robić to sprawnie i poprawnie. Poruszymy też temat zaświadczeń A1, wydawanych – czy często raczej nie wydawanych – przez ZUS.
Diana Ordon
Wieloletni trener i praktyk branży transportowej. Specjalista z zakresu rekrutacji, legalizacji zatrudnienia oraz czasu pracy kierowców.
|
|
14.35 – 14.45 |
Skracamy czas rekrutacji kierowców zawodowych
Przedstawiają: Marcin Wolak oraz Marek Harasny – twórcy platformy TransJobs.eu |
|
14.45 – 15.05 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach |
|
15.05 – 15.25 |
Najczęstsze nieporozumienia dotyczące czasu jazdy i odpoczynków wg 561/2006 (wydłużanie jazdy, skracanie odpoczynków, art 12/561)
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL Poznaj szczegóły wystąpienia Rozporządzenie 561/2006 znane jest chyba każdemu przewoźnikowi, mimo to nie zawsze efektywnie korzystamy z wszystkich możliwości i zapisów. Podczas prelekcji omówimy kilka istotnych zapisów tego rozporządzenia, których interpretacja wciąż wywołuje wiele niejasności i wielu transportowców.
Mariusz Hendzel, Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
15.25 – 15.45 |
Protokół szkody, reklamacja usługi transportowej oraz wezwanie do zapłaty w świetle nowego rozporządzenia o ustalaniu stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica
Poznaj szczegóły wystąpienia
Po 10 latach na potrzeby transportu kolejowego i osobowego znowelizowano rozporządzenie, które rykoszetem wpłynie w znacznie liczniejszy transport drogowy. 13 marca 2018 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie, które musi stosować każda firma transportowa, spedycyjna a nawet nadawcy i odbiorcy ładunków.
Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
15.45 – 16.15 |
RODO w firmie transportowej?
Paweł Judek, Działyński i Judek – Spółka Partnerska Radców Prawnych
|
|
16.15 – 16.35 |
Postoje w czasie przewozów podwójnie niebezpieczne Jerzy Różyk, CDSPoznaj szczegóły wystąpienia
Prezentacja odpowie na pytania:
- postoje pojazdów – konieczność, czy wygoda?
- postoje – co na to twoja polisa OCP?
- klauzule postojowe w polisach OCP – plusy i minusy
- miejsca dostaw – co, gdy pocałujesz klamkę?
- baza transportowa przewoźnika – super, ale …
- parkingi strzeżone – sprawdź, czy musisz
- zakaz odbierania tygodniowego odpoczynku w kabinie – jak i gdzie parkować ?
- czas pracy – musisz zaparkować, sprawdź czy możesz
- szczególne okoliczności, a miejsce postoju
|
|
16.35 – 16.55 |
Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji |
|