8.30 – 9.30 |
Rejestracja, poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach
|
|
9.30 – 9.50 |
Rozpoczęcie i wprowadzenie
|
|
9.50 – 10.10 |
Aktualny stan prawny w zakresie płac minimalnych na terenie całej Unii Europejskiej.
Karolina Wierzchowska, doktorant, prawnik, specjalista w dziedzinie prawa przewozowego
Poznaj szczegóły wystąpienia
- Jakie są podstawowe formalności związane z delegowaniem pracowników?
- Jakie są wymagane akta osobowe w pojeździe?
- Wysokość sankcji karnych i administracyjnych.
- Jak ustanowić przedstawicielstwo zagranicznego przedsiębiorcy?
- Co zalicza się do wynagrodzenia minimalnego?
- Wynagrodzenia według wytycznych krajowych.
- Czas pracy według wytycznych krajowych.
Karolina Wierzchowska, doktorant, prawnik, specjalista w dziedzinie prawa przewozowego
Karolina Wierzchowska doktorant, prawnik specjalizujący się w prawie przewozowym, Konwencji CMR, a także w postępowaniu administracyjnym. Od momentu wprowadzenia pierwszej płacy minimalnej uderzającej w polskich przewoźników szczegółowo zajmuje się tą problematyką, wspierając przedsiębiorców merytorycznie oraz pomagając niwelować negatywny wpływ tych uregulowań na działalność poszczególnych firm.
|
|
10.10 – 10.30 |
Jak skuteczniej pozyskiwać zlecenia na międzynarodowym rynku transportowym?
Marcin Kutzmann, Business Development
Poznaj szczegóły wystąpienia Branża TSL jest niezwykle wymagająca. Cechuje ją konieczność eliminowania licznych trudności związanych czy to z unormowaniami prawnymi, czy kwestiami płynności finansowej, czy wreszcie szybkim pozyskiwaniem oraz przetwarzaniem danych, ale przede wszystkim bardzo dużą konkurencją. Coraz trudniej jest pozyskać frachty, szczególnie takie, których stawka będzie przynajmniej zadowalająca. Prelekcja będzie zatem próbą odpowiedzi na dwa pytania.
1. Jak znaleźć frachty na korzystnych stawkach od wiarygodnego partnera?
2. Jak przekonać takiego partnera do współpracy?
Marcin Kutzmann
Business Development, TimoCom
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
|
|
10.30 – 10.50 |
Zdalne odczyty kart kierowców oraz najlepsze sposoby rozliczania delegacji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. aktyce.
Mateusz Włoch, Ekspert ds. rozwoju i szkoleń w firmie Inelo
Poznaj szczegóły wystąpienia
Mateusz Włoch
Ekspert ds. rozwoju i szkoleń w firmie Inelo
Doświadczony trener, który potrzebne doświadczenie zdobywał pracując ramię w ramię z najlepszymi ekspertami w branży. Obecnie jest odpowiedzialny za przeprowadzanie szkoleń w służbach kontrolnych, a także wdrożeń i szkoleń z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców. Członek zespołu projektowego pracującego nad rozwojem oprogramowania i sprzętu firmy Inelo.
|
|
10.50 – 11.00 |
Easytrip – Twój partner w Europie
Marta Mach, Marcin Skrzywan, Area sales manager
Poznaj szczegóły wystąpienia
Easytrip oferuje firmom transportowym i logistycznym wysokiej jakości usługi bezgotówkowych opłat drogowych, rezerwację promów i pociągów, zwrot VAT i podatku paliwowego a także serwis paliwowy.
|
|
11.00 – 11.10 |
Wpływ środków smarnych na efektywność energetyczną i oszczędności w firmie transportowej
Jerzy Domaszczyński, CVL Sector Specialist Poland & EE Cluster, ExxonMobil
Poznaj szczegóły wystąpienia
Silna pozycja firmy transportowej zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest efektywność energetyczna, która w obliczu wielu wyzwań nie zawsze jest priorytetem. A szkoda, bo dzięki ograniczaniu zużycia paliwa i inwestycjom w infrastrukturę można sporo zaoszczędzić. Podczas prelekcji ExxonMobil dowiesz się, gdzie szukać oszczędności oraz jak nowoczesne oleje silnikowe mogą ograniczyć koszty operacyjne. Korzyści zostały potwierdzone podczas testów na torze oraz przez między innymi zespół Formuły 1 McLaren-Honda.
Jerzy Domaszczyński, CVL Sector Specialist Poland & EE Cluster, ExxonMobil
W ExxonMobil pracuje od 22 lat. Obecnie jest odpowiedzialny za sprzedaż środków smarnych Mobil do pojazdów ciężarowych, dostawczych, taboru ciężkiego oraz innych maszyn drogowych i terenowych w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz w krajach bałtyckich. Wykształcenie inżynierskie oraz podyplomowe studia MBA pozwalają łączyć znajomość budowy maszyn i doboru środków smarnych z nowoczesnymi metodami współpracy z partnerami handlowymi.
|
|
11.10 – 11.20 |
Jak zdobywać nowe zlecenia transportowe dzięki mobilnej aplikacji TransExpress?
Ewelina Bukowska, TransPlace Brand Manager
|
|
11.20 – 11.40 |
Przerwa
|
|
11.40 – 12.00 |
Najczęstsze problemy polskich firm transportowych w Niemczech
Piotr Kozłowski, Niemiecki adwokat
Poznaj szczegóły wystąpienia Niemiecki adwokat podzieli się z uczestnikami spotkania doświadczeniami swoich klientów obecnych na niemieckim rynku. Przedstawi informacje o
• Kolizjach i regulacji szkód wypadkowych w Niemczech
• Uszkodzeniach przewożonego towaru i regulacji tych szkód
• Postępowaniach sądowych i mandatowych w Niemczech
• Ograniczeniach kabotażowych
• Płacy minimalnej
• Problemach międzynarodowych rozliczeń VAT
Piotr Kozłowski, Niemiecki adwokat
Adwokat niemiecki (Rechtsanwalt) Piotr Kozłowski jest założycielem kancelarii KOZLOWSKI i kieruje jej pracą.
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze polsko-niemieckiego obrotu prawnego.
Jego doświadczenie obejmuje w szczególności problematykę międzynarodowego prawa prywatnego, międzynarodowego prawa podatkowego oraz praktykę współpracy polskich i niemieckich przedsiębiorców.
|
|
12.00 – 12.20 |
Innowacja w branży transportowej – automatyczne rozliczanie delegacji oraz ryczałtów za nocleg
Kamil Korbuszewski, Kierownik Sprzedaży GBOX
Poznaj szczegóły wystąpienia
Po wprowadzeniu Loi Macron (we Francji) czy Mi Log (w Niemczech) niejednokrotnie rozliczanie delegacji spędza przewoźnikom sen z powiek. Proces ręcznego rozliczania delegacji na podstawie informacji podanych przez kierowcę sprawia, że przedsiębiorca może wypłacić zawyżone bądź zaniżone stawki delegacji bądź ryczałtów. To z kolei może przełożyć się na:
• Roszczenia kierowców z tytułu niewłaściwie wypłaconych należności,
• Kontrole służb, mandaty i kary administracyjne,
• Postępowania sądowe,
• Nieefektywne wykorzystanie posiadanych zasobów.
W jaki sposób usprawnić ten proces opowie Kierownik Sprzedaży GBOX – Kamil Korbuszewski
Kamil Korbuszewski, Kierownik Sprzedaży GBOX
Absolwent wydziału zarządzania Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. Praktyk, od 12 lat aktywny zawodowo w obszarach sprzedaży B2C i B2B i zarządzania sprzedażą. Początkowo związany z branżą telekomunikacyjną i teleinformatyczną, aktualnie specjalizujący się w tematyce systemów telematycznych oraz rozliczaniu czasu pracy kierowców. Związany z INELO, jako Kierownik Działu Sprzedaży, oferującego zaawansowany system telematyczny GBOX Assist. Prywatnie mąż, ojciec dwóch synów, żeglujący w wolnych chwilach po śródlądziu.
|
|
12.20 – 12.40 |
Płaca minimalna we Francji
Łukasz Włoch, Główny Ekspert OCRK
Poznaj szczegóły wystąpienia
Łukasz Włoch, Główny Ekspert OCRKP.PL
Ekspert w zakresie kontroli i rozliczania czasu pracy.
Od 5 lat zajmuje się szkoleniami dla firm transportowych, tylko w pierwszym kwartale 2015 roku z tematyki stawki minimalnej w Niemczech i sposobach jej rozliczania przeszkolił 690 firm.
Autor licznych artykułów merytorycznych dla Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, a także dla czasopism branżowych. Jest współautorem istotnej pozycji książkowej „Kierowca w firmie – praktyczny leksykon przedsiębiorcy” (Seria Pogotowie Kadrowe 2014r.).
Łukasz Włoch to także były szkoleniowiec Inspekcji Transportu Drogowego w Polsce, Niemczech, Czechach, Rumunii, Łotwie z zakresu poprawności kontroli czasu pracy kierowców w oprogramowaniu TachoScan Control. Szkolił Państwową Inspekcję Pracy z zakresu poprawności rozliczania czasu pracy kierowców. Wykładowca na kierunku Transport w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
|
|
12.40 – 12.50 |
Jedno urządzenie na całą Europę? – nowe rozwiązania w opłatach drogowych
Jacek Dąbrowskki, Regionalny przedstawiciel UTA
Poznaj szczegóły wystąpienia Prezentacja zarówno nowości jak i sprawdzonych rozwiązań w ofercie UTA ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń do opłacania myta obsługujących kilka różnych systemów opłat w wielu krajach Europy. Przykładem jest nowe urządzenie Telepass EU do opłacania dróg nie tylko we Włoszech, ale w sumie w 6 krajach, w tym również w Polsce na autostradzie A4, a także BroBizz działający w całej Skandynawii, czy choćby UTA MultiBox umożliwiający zapłatę za myto w 4 różnych krajach, w tym m.in. na drogach w Belgii (system ViaPass).
|
|
12.50 – 13.00 |
Jeden interfejs, wiele możliwości – Case study z Euro Pegaz
Krzysztof Mytnik,Country Manager Poland
Poznaj szczegóły wystąpienia
Jeden interfejs wiele możliwości. Nowoczesne narzędzia zwiększające sprzedaż oraz automatyzujące proces wymiany zleceń transportowych oraz informacji pomiędzy przewoźnikiem a klientami.
.
|
|
13.00 – 13.20
|
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach
|
|
13.20 – 13.40 |
Utrata dobrej reputacji – postępowanie administracyjne w praktyce.
Marek Kliś, Radca Prawny Kancelarii Transportowej KOBEN Sp. z o.o.
Poznaj szczegóły wystąpienia Przedmiotem prelekcji będzie omówienie postępowania dotyczącego utraty dobrej reputacji w praktyce organów administracyjnych.
W szczególności zostaną poruszone kwestie utraty dobrej reputacji w kontekście nieproporcjonalnej reakcji za stwierdzone naruszenia, przy uwzględnieniu skali prowadzonych operacji transportowych, możliwości poprawy sytuacji w przedsiębiorstwie oraz interesu społecznego kontynuacji działalności gospodarczej.
Marek Kliś
Radca Prawny Kancelarii Transportowej KOBEN Sp. z o.o.
Radca prawny. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, gdzie obecnie przygotowuje dysertację doktorską z zakresu prawa cywilnego.Aplikację radcowską odbył przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał od roku 2006, odbywając staż w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a następnie studenckie praktyki w Kancelarii Radcy Prawnego. Wieloletnia obsługa podmiotów gospodarczych, w szczególności z branży TSL, pozwoliła mu na nabycie doświadczenie w zakresie prawa handlowego, gospodarczego, a także prawa pracy. Jego pasją są przede wszystkim języki obce. Ukończył również studia filologiczne o specjalności: filologia hiszpańska. Biegle włada językiem angielskim, hiszpańskim i portugalskim oraz świadczy pomoc prawną w tych językach. Prowadzi także na uczelni wyższej zajęcia dla studentów kierunków filologicznych z zakresu podstaw prawa (w języku polskim oraz w języku hiszpańskim) oraz tłumaczenia tekstów prawniczych.
|
|
13.40 – 13.50 |
Certyfikacja nowoczesnych firm transportowych
Prelegent: Piotr Roczniak, dyrektor generalny w Trans28000
|
|
13.50 – 14.00 |
Grupa UNIMOT, PZL SĘDZISZÓW – Twoim Partnerem w Biznesie
Bogusław Satława – Członek Zarządu PZL Sędziszów S.A.
Poznaj szczegóły wystąpienia
Bogusław Satława, Członek Zarządu PZL Sędziszów S.A.
Absolwent Politechniki Kijowskiej oraz Politechniki Częstochowskiej. W 2005 r. ukończył Studium Menedżerskie WIFI w Austrii.
W latach 2000-05 Bogusław Satława pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego w Unimot-Truck Sp. z o.o. Przez kolejne dwa lata był Dyrektorem Zarządzającym w Domex Sp. z o.o., a w roku 2010 – w Luxplast Sp. j. W latach 2008-09 był Doradcą Zarządu Schultz Seating Poland Sp. z o.o. W okresie 2011-12 pełnił funkcję Prezesa Zarządu GFD Polskie Druty Sp. z o.o. oraz Edexpol Sp. z o.o. Sułkowice.
Od lipca 2013 r. do sierpnia 2014 r. Bogusław Satława zajmował stanowisko Prezesa Zarządu UNIMOT S.A., a w latach 2013-15 był Prezesem Zarządu PZL SĘDZISZÓW S.A. (spółki należącej do Grupy Kapitałowej UNIMOT).
Od 2013 r. do chwili obecnej Bogusław Satława jest Członkiem Zarządu Unimot Express Sp. z o.o.
|
|
14.00 – 14.10 |
Minimalizowanie ryzyka w firmie transportowej
Sebastian Hunicz
|
|
14.10 – 14.20 |
Jak obniżyć podatek od środków transportowych
Bartosz Jaskólski, CIG Gmina Stara Kamienica
|
|
14.20 – 14.40 |
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach
|
|
14.40 – 15.00
|
Ciekawostki przepisowe Rozporządzenia 561/2006 czyli jak efektywniej wykorzystać czas pracy kierowcy
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Poznaj szczegóły wystąpienia Niestandardowe podejście do przepisów o czasie jazdy i odpoczynków, zwrócenie uwagi na niuanse w definicjach prawa, które czasem potrafią zmienić rozumienie samego przepisu. Podczas prelekcji zostaną wyjaśnione:
– definicja momentu wydłużenia czasu jazdy ponad 9 godzin
– mityczne definicje cykli pracy kierowcy i wymaganych odpoczynków
– praktyczne stosowanie przepisów o skróconym odpoczynku dziennym
– nietypowe wykorzystanie pracy 3 kierowców w 2 pojazdach
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL
Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.
|
|
15.00 – 15.20
|
Zmowa cenowa producentów ciężarówek – jak odzyskać swoje pieniądze?
Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Poznaj szczegóły wystąpienia 19 lipca 2016 r. Komisja Europejska nałożyła na producentów ciężarówek – MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco i DAF rekordową karę w wysokości prawie 3 miliardów euro za zmowę cenową w zakresie ustalania cen pojazdów. Postępowanie zakończono ugodowo, a większość z producentów, oprócz Scanii, przyznała się do winy. Kara nałożona przez Komisję Europejską daje podstawę dla każdego przewoźnika, który w latach 2007-2011 kupił pojazd od wymienionych wyżej producentów, do żądania odszkodowania.Podczas prezentacji dowiesz się:
- Czy możesz starać się o uzyskanie odszkodowania?
- Jakie są szanse na zwrot wartości zakupionych pojazdów?
- Ile pieniędzy możesz odzyskać?
Łukasz Chwalczuk,managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA
Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.
|
|
15.20 – 15.40
|
Zlecenia po 8.09.2016 r.- rewolucja czy potrzeba rynku transportowego?
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Poznaj szczegóły wystąpienia 8.09.2016 weszła w życie rewolucyjna od strony prawnej zmiana w prawie cywilnym – wprowadzono dwie nowe formy czynności prawnych (a wiec i zawierania umów): dokumentową i elektroniczną. Jakie ma to znaczenie dla branży transportowej współpracującej w oparciu o maile i elektroniczne giełdy transportowe – szansa czy zagrożenie?
Anna Widuch, Wspólnik Zarządzający kancelarii Prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp.k.
Radca prawny z doświadczeniem biznesowym zdobytym w kancelariach prawnych i instytucjach finansowych (dom maklerski, autoryzowany doradca), przy obsłudze banków i funduszy inwestycyjnych, a także firm z sektora produkcyjnego i usługowego. Od ponad 5 lat zajmuje się obsługą prawną grupy kapitałowej Logintrans Sp. z o.o. (Trans.eu), pozostając związana z branżą transportową i jej trudnościami. Wspólnik Zarządzający kancelarii prawnej Translawyers Widuch i Wspólnicy sp. k., Pełnomocnik/Audytor Wewnętrzny PN-EN ISO 9001:2009 i ISO 28000:2007 oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
|
|
15.40 – 15.50
|
Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach
|
|
15.50 – 16.10
|
Zabezpieczenie majątku prywatnego poprzez przekształcenie jednoosobowych działalności gospodarczych w spółki kapitałowe.
Łukasz Medaj – Prawnik, Kancelarii Transportowej LEGALTRANS
Poznaj szczegóły wystąpienia Prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego w formie jednoosobowej działalności gospodarczej jest obecnie bardzo niebezpieczne z powodu bardzo wielu występujących obecnie ryzyk w branży transportowej. W szczególności problem upadłości dotyczy niewielkich rodzinnych firm transportowych bowiem egzekucja z majątku uderza bezpośrednio w majątek prywatny właściciela i jego rodziny. Jak się przed tym zabezpieczyć w bardzo prosty sposób, zostanie przedstawione podczas prelekcji w której zostają przedstawione najkorzystniejsze formy zabezpieczenia majątku poprzez zmianę formy prawnej prowadzonej działalności.
Łukasz Medaj – Prawnik, Kancelarii Transportowej LEGALTRANS
Doktorant z zakresu prawa spółek handlowych na Wydziale Prawa, Administracji I Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego . Absolwent Wydziału Prawa Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Tytuł magistra nauk prawnych uzyskał broniąc pracy pod tytułem ,,Umowa przewozu jako umowa o świadczenie usług transportowych – Contract of carriage as transportation services agreement” . Znawca branży Transport Spedycja Logistyka . Specjalista z zakresu prawa transportowego oraz prawa przewozowego . Jego pasją są dalekie wędrówki po górach, sporty siłowe oraz motoryzacja.
|
|
16.10 – 16.30 |
Kontrole podatkowe – kluczowe aspekty dotyczące branży TSL – ujęcie praktyczne
Kacper Sołoniewicz, Monika Wolska-Bryńsk
Poznaj szczegóły wystąpienia 1) Prawa i obowiązki kontrolowanych i kontrolujących;
2) Nierzetelne a puste faktury, karuzele vat – najczęściej identyfikowane błędy w branży TSL;
3) Ceny transferowe – nowe obowiązki pod kątem kontroli;
4) Audyt – czyli jak przygotować się do kontroli;
|
|
16.30 – 16.50 |
Odszkodowanie za szkodę – komu je płacimy?
Jerzy Różyk, CDS Kancelaria Brokerska, właściciel
Poznaj szczegóły wystąpienia Spowodowanie szkody w towarze wiąże się z wypłaceniem odszkodowania. Nie zawsze jednak wiemy, komu takie odszkodowanie należy wypłacić. Co decyduje o tym, że w razie wystąpienia szkody przewoźnik musi pokryć szkodę? Kto jest uprawniony do odszkodowania z umów transportowych? Jak powinno być udokumentowane roszczenie? Co robić z razie otrzymania roszczenia od osoby nieuprawnionej? Jak postępować w przypadku niezasadnego potrącenia przewoźnego przez zleceniodawcę? Jaki wpływ ma uprawnienie do odszkodowania na wypłacanie odszkodowań przez zakłady ubezpieczeń?
Jerzy Różyk, CDS Kancelaria Brokerska, właściciel
Ekspert z zakresu oceny ryzyka transportowego, prawa przewozowego i ubezpieczeń transportowych. Od 15 lat zajmuje się obsługą podmiotów sektora TSL. Autor ponad 70 publikacji z zakresu prawa przewozowego i ubezpieczeń transportowych, m.in. w czasopismach „TSLbiznes”, „Transport Manager” i „Transport i Spedycja” oraz na portalach transportowych Etransport.pl, LOG24.pl, TRANS.info i Forumtransportu.pl. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach branżowych.
|
|
16.50 – 17.10 |
Konkurs z nagrodami, zakończenie konferencji
|
|