Poznań – 5 marca 2020

Spotkania Transportowe to bezpłatna konferencja o charakterze szkoleniowym i biznesowym dla właścicieli i menedżerów firm transportu drogowego.

W części konferencyjnej prezentujemy najważniejsze informacje i praktyczne wskazówki związane z aktualną sytuacją w transporcie drogowym oraz z nadchodzącymi zmianami. Nasi eksperci i praktycy bez zbędnego „politykowania” przedstawią ostatnie oraz nadchodzące zmiany w prawie i otoczeniu biznesowym. Wskażą też najlepsze i najbezpieczniejsze drogi do poradzenia sobie z aktualnymi i nadchodzącymi wyzwaniami.

NOWOŚĆ! W drugiej części (po obiedzie) odbędzie się sesja warsztatowa z wybranymi ekspertami z zakresu prawa transportowego oraz rozliczania czasu pracy kierowców

Osoby, które nie mogą wziąć całodziennego udziału zapraszamy w dowolnym momencie dnia (obowiązuje bezpłatna rejestracja).

8.40 – 9.00 Poranna kawa, rozmowy przy stanowiskach, rejestracja
(dla osób, które nie mogą wziąć całodziennego udziału mogą zarejestrować swoją obecność również w późniejszych godzinach)
9.00 – 9.10 Rozpoczęcie i wprowadzenie
9.10 – 9.30

Pakiet Mobilności – bez paniki. Jak przygotować swoją firmę do nowych wymagań
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Poznaj szczegóły wystąpienia

Pakiet mobilności to temat, którym politycy i niektóre media nastawione na sensację straszą branżę transportową (tak, jak robili to wcześniej np. MiLoGiem czy LoiMacron), wieszcząc jej rychły upadek. Tymczasem do wielu wymogów Pakietu można przygotować się już dziś, by nie stanowiły one dla przewoźnika większego problemu.

Podczas prelekcji pokażemy kierunki działania i gotowe rozwiązania, dzięki którym polski przewoźnik poradzi sobie z najważniejszymi utrudnieniami Pakietu, w tym formularze kontrolne w języku niemieckim i francuskim, wykazujące polskie świadczenia delegacyjne jako prawidłowe wynagrodzenie minimalne za granicą.

 

Mariusz Hendzel,

Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.

ITD-PIP
9.30 – 9.50

Dopuszczalne naciski osi – kompleksowo i zgodnie z prawem
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica

Poznaj szczegóły wystąpienia

Od 1 stycznia 2020 roku zmieniło się rozporządzenie dotyczące warunków technicznych pojazdów, które znacząco poprawiło sytuację przewoźników. Liczne skargi związane z kontrolami drogowymi przestaną być zmorą przewoźników. Z kolei projekt ustawy o drogach publicznych, który miał wdrożyć dyrektywę Rady 96/53/WE okazał się wyjątkowo niekorzystny dla przewoźników m.in. z powodu dopuszczenia Straży Miejskiej do kontroli nacisków osi.

Kto, jak i gdzie może kontrolować naciski na osie? Na co zwrócić szczególną uwagę w kwestii takich kontroli?

 

Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA

Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.

Iuridica
9.50 – 10.00

BSOPT – kompleksowe zarządzanie firmą transportową
Dominik Kuśnierek – Prezes Zarządu Birrt Sp. z o.o.
Paweł Podgórski – Partner Zarządzający Birrt Sp. z o.o.

Poznaj szczegóły wystąpienia

BSOPT to intuicyjna i prosta w obsłudze aplikacja webowa, ułatwiająca zarządzanie firmą transportową. Elementami systemu BSOPT są: poczta email, zadania, kartoteki kontrahentów, pracowników i pojazdów, generatory dokumentów i alerty, zlecenia transportowe i spedycyjne, faktury (zarządzanie należnościami), rejestr zakupów (zarządzanie zobowiązaniami), raporty zarządcze wspomagające podejmowanie decyzji biznesowych (między innymi raport zarządczy pokazującego wynik każdego pojazdu we flocie w zakresie dat karty drogowej), książka nadawcza Poczty Polskiej i generator kopert. To co wyróżnia nas na tle konkurencji to indywidulane podejście do potrzeb każdego klienta. Jesteśmy gotowi, po wspólnej analizie, dostosować elementy i funkcjonalność systemu BSOPT do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

 

Dominik Kuśnierek – twórca i założyciel Birrt Sp. z o.o.
Dominik posiada ponad 14 letnie doświadczenie w branży transportowej w obszarach związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem i zarządzaniem sprzedażą.

Paweł Podgórski – Partner Zarządzający w Podgórski Consulting i Birrt Sp. z o.o.
Z Birrt Sp. z o.o. związany od 2016. Paweł posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie, zdobyte w Polsce i zagranicą, w obszarach związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem, zarządzaniem sprzedażą, zarządzaniem operacjami, zarządzaniem projektami, optymalizacją procesów biznesowych oraz tworzeniem i wdrażaniem narzędzi IT automatyzujących procesy w przedsiębiorstwie.

10.00 – 10.10

Giełda ładunków i pojazdów z Gwarancją Płatności? Teraz to możliwe
Joanna Zielińska, Alpega Teleroute

Poznaj szczegóły wystąpienia

Alpega Teleroute to największa w Europie sieć giełd ładunków i pojazdów działająca zarówno na rynkach krajowych jak i międzynarodowych. Wiemy jednak, że praca ze zleceniodawcą, o którym niewiele wiesz, bywa stresująca, stąd wprowadzenie usługi Gwarancji Płatności. Ta nowa, unikalna funkcja dla firm transportowych, która umożliwia skorzystanie z lukratywnych ofert bez martwienia się o zapłatę. To świetny sposób na łatwe pozyskanie nowych rynków i maksymalizację możliwości transportowych firmy.

 

Joanna Zielińska, Sales Manager EE

Dyrektor Handlowy na Polskę i Kraje Wschodnie. Związana z grupą Alpega od 2018 roku, wcześniej przez 12 lat reprezentowała giełdę ładunków Wtransnet,
wchodzącą dzisiaj w skład Grupy Alpega.

10.10 – 10.30

Kontrola ITD w siedzibie przedsiębiorcy – najczęściej popełniane błędy. Za które naruszenia ITD nakłada najwięcej kar? Jak się przed nimi zabezpieczyć?
Marcin Mączyński Ekspert ds. ITD w SRW sp. z o.o

Poznaj szczegóły wystąpienia

Podczas prelekcji omówimy najczęściej popełniane błędy, czyli za co Inspekcja Transportu Drogowego nakłada kary podczas kontroli w siedzibie przedsiębiorcy. Przedstawione zostaną prawdziwe przypadki oraz podpowiedzi jak się uchronić przed decyzjami ITD. O czym powinniśmy pamiętać, na co zwrócić uwagę. Praktyczne podejście do zagadnienia „kontrola przez ITD”, m.in.:

  • termin na zmianę danych do licencji
  • terminy na sczytywanie danych z karty i tachografu
  • jazda w trybie „out”
  • kalibracja tachografu
  • dokumentacja kierowców
  • inne

 

Marcin Mączyński

Ekspert ds. ITD, pomaga oraz doradza Klientom, prowadzi szkolenia kierowców oraz kadry zarządzającej firm transportowych, sporządza odwołania od decyzji administracyjnych nałożonych przez ITD, reprezentuje przedsiębiorcę podczas kontroli.

SRW
10.30 – 11.00 >>> Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach <<<
11.00 – 11.20

Zabezpieczenia majątków prywatnych przedsiębiorców transportowych
Łukasz Medaj, Kancelaria Transportowa LegalTrans

Poznaj szczegóły wystąpienia

Przedstawimy schematy i możliwości zabezpieczenia majątku prywatnego przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności, spółki jawne, spółki cywilne poprzez przekształcenia tych podmiotów w spółki kapitałowe w których to odpowiedzialność przedsiębiorców jest ograniczona do kwoty kapitału zakładowego.

 

LegalTrans
11.20 – 11.30 Płace minimalne we Francji
Grzegorz Dziuba, Transport Francais Representant
11.30 – 11.40

Pobrexitowa rzeczywistość w transporcie
Karolina Butryn, prawnik w Kancelarii Transportowej Koben

Poznaj szczegóły wystąpienia

Wielka Brytania opuściła struktury Unii Europejskiej w dniu 31 stycznia 2020r. Obecnie trwa 11-miesięczny okres przejściowy, w którym Wielka Brytania i Unia Europejskie powinny podjąć negocjacje, dotyczące zasad jakie będą obowiązywały po 31 grudnia 2020r., również w zakresie transportu drogowego. O najnowszych informacjach w sprawie Brexit-u, opowiemy podczas prelekcji.

Karolina Butryn – prawnik w Kancelarii Transportowej KOBEN, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W dziale prawnym Kancelarii Transportowej KOBEN odpowiedzialna za prowadzenie krajowych postępowań administracyjnych z udziałem Inspekcji Transportu Drogowego. Doradza w sprawach kontroli oraz postępowań dotyczących wykonywania przewozu na terenie państw francuskojęzycznych. Obok obsługi podmiotów z branży TSL specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego oraz prawa własności intelektualnej w przedsiębiorstwie.

11.40 – 11.50

Jak perfekcyjnie dopasować system zarządzania transportem do swoich potrzeb?
Miłosz Dzieciątkowski – Menadżer Handlowy w frameLOGIC

Poznaj szczegóły wystąpienia

frameLOGIC to system typu all-in-one, którego główną cechą charakterystyczną jest modułowość. Dzięki temu funkcje systemu mogą być dobierane do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa transportowego. Dlatego frameLOGIC jest tak elastyczny zarówno dla małych jak i dużych flot pojazdów.

 

Miłosz Dzieciątkowski – Menadżer handlowy

Menadżer handlowy w firmie frameLOGIC. Specjalista w dziedzinach monitorowania pojazdów, rozwiązań mobilnych dla kierowców oraz wspierania zarządzania transportem systemami IT.

11.50 – 11.55

Zadowolony przewoźnik oszczędzający miesięcznie 6500 € – case study
Marek Puzinowski, Specjalista ds. Handlowych VAT Polska

Poznaj szczegóły wystąpienia
Prelegent przedstawi korzyści dla przewoźnika posiadającego 7 aut wykonującego transporty z Niemiec do Włoch z wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie:

 

  • szybkiego zwrotu VAT z zagranicy do 10 dni ( 4600€ / miesiąc)
  • ubiegania się o zwrot akcyzy od ON
  • wdrożenia kart paliwowych C2A z atrakcyjnymi cenami ON. (1800€ / miesiąc oszczędności)
  • instalacji urządzeń do opłat drogowych Negoroad z innowacyjnym systemem przedpłaconym lub odroczonym terminem płatności i zniżkami do 13% ( 3000 € / rok oszczędności)
11.55 – 12.00 Strefy ekologiczne w Europie – Green Zone
12.00 – 12.20

Płaca minimalna w Holandii, jak poradzić sobie z nowymi wymaganiami
Karolina Butryn, prawnik w Kancelarii Transportowej Koben

Poznaj szczegóły wystąpienia

Od 1 marca 2020 r. istnieje obowiązek zgłoszenia pracownika delegowanego do pracy wykonywanej na terenie Holandii przez przeznaczony do tego portal. W przypadku transportu drogowego rzeczy, zgłoszenie jest ważne przez okres 1 roku. Niemniej jednak, w przypadku powstania zmian, koniecznym jest dokonanie aktualizacji zgłoszenia.

– Kto jest zobowiązany do dokonania zgłoszenia?
– Jakie informacje są niezbędne do dokonania zgłoszenia przez przedsiębiorcę?
– Jakie obowiązki musi spełnić samozatrudniony kierowca?
– Jakie dokumenty powinien kierowca posiadać przy sobie?

Odpowiedzi na te oraz inne pytania, zostaną udzieloną podczas prelekcji.

Karolina Butryn – prawnik w Kancelarii Transportowej KOBEN, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W dziale prawnym Kancelarii Transportowej KOBEN odpowiedzialna za prowadzenie krajowych postępowań administracyjnych z udziałem Inspekcji Transportu Drogowego. Doradza w sprawach kontroli oraz postępowań dotyczących wykonywania przewozu na terenie państw francuskojęzycznych. Obok obsługi podmiotów z branży TSL specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego oraz prawa własności intelektualnej w przedsiębiorstwie.

12.20 – 12.50 >>> Przerwa kawowa, rozmowy przy stanowiskach <<<
12.50 – 13.10

Nielegalni imigranci oraz kontrabanda – odpowiedzialność przewoźnika i konsekwencje z tym związane
Łukasz Chwalczuk – managing partner w Kancelarii Prawnej Iuridica

Poznaj szczegóły wystąpienia

Znane w całej Europe problemy związane z przejściem granicznym w Calais nikogo nie powinny już dziwić. A jednak. Rośnie liczba kontroli oraz wydawanych kar na przewoźników i kierowców, którzy przez nieuwagę oraz brak odpowiednich procedur płacą astronomiczne kary. Podobnie wygląda odpowiedzialność za przewóz tytoniu, papierosów, alkoholu lub innych towarów podlegających cłu lub akcyzie. Z prelekcji dowiesz się jak się odpowiednio przygotować do tak specyficznych transportów oraz na jakie najważniejsze aspekty zwrócić uwagę.

 

Łukasz Chwalczuk, managing partner w Kancelarii Prawnej IURIDICA

Prezes zarządu OSPTN, ESTA Transport Section Executive, finalista Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2015. Uznany prelegent na wielu spotkaniach i konferencjach transportowych, doświadczony prawnik, autor wielu artykułów o tematyce transportowej.

Iuridica
13.10 – 13.15

Kierowcy na zastępstwo jako ratunek dla branży
Mateusz Chrzanowski, Ja-Pojadę.pl

Poznaj szczegóły wystąpienia

Jedną z bolączek branży transportowej jest problem braków kadrowych w branży TSL – przede wszystkim kierowców. Nowo powstający portal Ja-pojadę.pl ma być rozwiązaniem wspierającym przewoźników transportu drogowego jako wsparcia w niedoborze kierowców.

 

Mateusz Chrzanowski

Jest pasjonatem motoryzacji, od wielu lat związany z branżą transportową. Prowadził firmę przewozu osób i dodatkowo udzielał wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców organizując kierowców na zastępstwo. Posiada uprawnienia transportowe i zna branżę z obu stron.

ja-pojade.pl
13.15 – 13.30

Nowy wymiar rozliczania kierowców – tanio i szybko, ale bezpiecznie
Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Poznaj szczegóły wystąpienia

Unikalna platforma SuperTacho WEB jest odpowiedzią na potrzeby zarówno firm transportowych jak iprofesjonalnych biur i kancelarii rozliczających czas pracy kierowców. Połączenie zalet posiadania własnego oprogramowania do analizy i rozliczania ewidencji czasu pracy oraz nadzoru eksperta, który ma dostęp online do wszelkich danych potrzebnych do rozliczenia pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas i pieniądze.

Funkcje platformy to m.in.:

  • wczytywanie on-line plików .DDD
  • analiza kompletności danych
  • kontrola naruszeń i dodawania adnotacji + pouczenia, oświadczenia
  • samodzielne tworzenie delegacji kierowcy
  • generowanie zaświadczeń o dniach wolnych
  • wprowadzanie urlopów, chorobowych i innych dni wolnych

Wszystko to w ramach abonamentu za dostęp do systemu lub gratis w ramach usługi rozliczania ewidencji czasu pracy kierowcy.

 

Mariusz Hendzel,

Specjalista ds. czasu pracy kierowców, właściciel Kancelarii ITD-PIP.PL

Od wielu lat pracuje jako trener i doradca dla kadr firm transportowych oraz kierowców transportu drogowego. Specjalizuje się w tematach dotyczących czasu pracy kierowców, obsługi tachografów analogowych i cyfrowych, procedur kontrolnych, rozliczania wynagrodzeń oraz należności z tytułu podróży służbowych. Na co dzień w sposób praktyczny stosuje swoją wiedzę, świadcząc usługi rozliczania czasu pracy na potrzeby przedsiębiorstw oraz Sądów Pracy – to czyni go wiarygodnym na sali szkoleniowej. Są to w głównej mierze tematy analiz i rozliczania czasu pracy oraz opinie dotyczące przedstawianych wyników wyliczeń podczas kontroli przeprowadzanych przez inspektorów PIP.

ITD-PIP
13.30 – 13.50

Przewozy kabotażowe – w jaki sposób je wykonywać, by nie narazić się na straty
Paweł Judek, Judek. Radcy prawni s.j.

Poznaj szczegóły wystąpienia

Problematyka przewozów kabotażowych nie wydaje się skomplikowana, jednakże praktyka ich wykonywania nierzadko prowadzi do rozmaitych kłopotów przewoźników związanych z niewłaściwym rozumieniem przepisów, błędnie określonymi zasadami odpowiedzialności czy nieprawidłowym ubezpieczeniem. Prelekcja ma na celu zwrócenie uwagi na zagadnienia, które mogą stać się dla przewoźników pułapkami, z których trudno będzie się wydostać.

Kancelaria
13:50 – 14:10

Polisa OCP. Kupujemy, czy ubezpieczamy się?
Jerzy Różyk, CDS Odszkodowania

Poznaj szczegóły wystąpienia

Co się dzieje, gdy kupujemy polisę OCP? Mało płacimy, mamy podkładkę pod zlecenia, a gdy dochodzido szkody dostajemy równie mało, albo nic. Czy aby taki jest cel zawierania ubezpieczeń OCP? Jak do ubezpieczeń transportowych podchodzi CDS? Co naszym zdaniem gwarantuje skuteczność polisy OCP? Jakie są najczęstsze wady rynkowych polis OCP? Dlaczego oferta CDS ma przewagę nad ofertą agencyjną? Co dajemy z ubezpieczeniem OCP?

 

Jerzy Różyk

Ponad 33 lata w branży ubezpieczeniowej, w tym 18 lat w obsłudze podmiotów sektora TSL w zakresie obsługi ubezpieczeń i szkód transportowych oraz diagnostyki ryzyka transportowego.

Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie. Ukończył studia inżynierskie w zakresie technicznej i ekonomicznej diagnostyki ubezpieczeniowej i likwidacji szkód oraz studnia magisterskie w zakresie ubezpieczeń na tejże uczelni.

Założyciel i właściciel Kancelarii Brokerskiej CDS, która specjalizuje się w ubezpieczeniach transportowych, prawie transportowym i ocenie ryzyka transportowego.

Autor ponad 100 artykułów z zakresu prawa przewozowego, ryzyka i ubezpieczeń transportowych. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach transportowych.

CDS
14.10 – 14.55 Obiad dla uczestników
14.55 – 15.30

Warsztaty prawne Kancelaria Prawna Iuridica

Poznaj szczegóły wystąpienia

Podczas warsztatów mecenas Łukasz Chwalczuk odpowie na pytania związane m.in. z prawem przewozowym, odpowiednim tworzeniem zleceń transportowych, odpowiedzialnością przewoźnika za szkody itp.

Ekspert omówi także temat specjalny: Kiedy mogę zerwać podpisaną umowę, czyli różnice pomiędzy umową na czas określony a nieokreślony.

Firmy transportowe szukają stałych kontraktów, które powinny zapewnić im stałe trasy oraz względnie spokojny biznes. Niestety okazuje się, że na rynku nie brakuje nieuczciwych zleceniodawców, którzy tak konstruują swoje umowy, że w praktyce przewoźnik staje się „niewolnikiem” swojego zleceniodawcy. O tym jak brzmią takie nieuczciwe zapisy oraz jak się przed nimi bronić dowiesz się z prelekcji i warsztatów.

Iuridica
15.30 – 16.00

Warsztaty „rozliczanie czasu pracy kierowcy” z Kancelarią ITD-PIP

Poznaj szczegóły wystąpienia

Mariusz Hendzel, specjalista ds. czasu pracy kierowców z Kancelarii ITD-PIP.PL rozwieje wątpliwości odnośnie rozliczanie ewidencji, nadgodzin i składników w dobie oraz płac minimalnych i rozliczania podróży służbowych. Ekspert pozostaje do dyspozycji uczestników konferencji i odpowie również na pozostałe pytania z zakresu szeroko rozumianego czasu pracy kierowców.

ITD-PIP

 

Program konferencji może być wzbogacony o kolejne wystąpienia. Godziny wystąpień mogą ulec zmianom.

Przez cały dzień do dyspozycji uczestników w Strefie eksperckiej i biznesowej pozostają prawnicy oraz przedstawiciele firm oferujących rozwiązania wspierające branżę transportową i zwiększające efektywność jej prowadzenia. Kilkunastu partnerów i ekspertów prezentuje swoje rozwiązania i usługi, tworząc swego rodzaju mini-targi branżowe.

Strefa ekspercka i biznesowa pozostaje otwarta zarówno dla uczestników konferencji, jak i tych osób, którzy nie przewidują udziału w konferencji, a chcieliby wziąć udział tylko w mini-targach branżowych. Jedynym wymogiem jest wcześniejsze zgłoszenie swojego uczestnictwa (formularzem na stronie internetowej, e-mailem lub telefonicznie).

W Strefie załadowców spotkasz przedstawicieli firm produkcyjnych, dystrybucyjnych oraz logistycznych, którzy poszukują przewoźników transportu drogowego do nawiązania współpracy. Przedstaw im swoją firmę i porozmawiaj o współpracy.

Przewoźnikom i menedżerom transportu drogowego zapewniamy w pełni darmowy udział w konferencji (do 3 osób z firmy), wraz z całodniowym bufetem kawowym, przekąskami oraz lunchem. Każdy z uczestników otrzyma również pakiet konferencyjny, zawierający czasopisma TSL Biznes i Truck&Van, oraz materiały informacyjne partnerów i ekspertów.

Konferencja odbędzie się 5 marca 2020 r. w Hotelu Poznańskim, ul. Krańcowa 4, 62-030 Luboń k/Poznania
(parking bezpłatny)